AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
9ff 997 Turbo: 0-300 km/h in 17,4 seconden
Wie niet kan wachten op de Turbo-versie van de nieuwe Porsche 911 kan terecht bij tuner 9ff. Zij bouwen een standaard 911 om tot een auto die niet zal onderdoen voor de toekomstige 911 Turbo.
Wie niet kan wachten op de Turbo-versie van de nieuwe Porsche 911 kan terecht bij tuner 9ff. Zij bouwen een standaard 911 om tot een auto die niet zal onderdoen voor de toekomstige 911 Turbo.
De Dortmundse tuner 9ff is druk bezig geweest met het ontwikkelen van een turboversie van de Porsche 997, zoals het nieuwe model van de 911 intern wordt genoemd. Een normale 911 werd te pakken genomen: de remmen werden aangepast, het chassis kreeg een sportievere afstelling, de wielen kregen een groter formaat en het interieur werd danig aangepast.
Het huzarenstukje is de motor. Exacte details zijn nog niet bekend maar in elk geval zorgt de turbo voor een vermogen van 840 pk en een maximaal koppel van liefst 880 Nm. De sprint van 0 naar 300 km/u verloopt in 17,4 seconden. Ter vergelijk: een Volkswagen Fox met een 1,0-liter motor zit in die tijd net op 100 km/u...
Het huzarenstukje is de motor. Exacte details zijn nog niet bekend maar in elk geval zorgt de turbo voor een vermogen van 840 pk en een maximaal koppel van liefst 880 Nm. De sprint van 0 naar 300 km/u verloopt in 17,4 seconden. Ter vergelijk: een Volkswagen Fox met een 1,0-liter motor zit in die tijd net op 100 km/u...
Eerder maakte 9ff furore door met een op de Porsche 996 gebaseerde auto een snelheidsrecord neer te zetten van 388 km/u. 9ff wordt in Nederland vertegenwoordigd door Clubsport in Eindhoven.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws