AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
BMW M5 bezig met bandentests
31
Bij de ontwikkeling van de nieuwe M5 gaat BMW niet over één nacht ijs. Zo test de M-divisie de ultieme 5-serie met diverse bandentypes om de productieauto het beste rubber mee te geven.
Pirelli en BMW testen de nieuwe M5 met diverse bandentypes. De M-divisie zet namelijk alles op alles om weer de maatstaf in z'n klasse neer te zetten. Dat is geen geringe opgave, want de Jaguar XFR, Audi RS6 en Mercedes E 63 AMG zijn stuk voor stuk auto's die vrijwel niets te wensen overlaten.
De vorige generatie M5 had een atmosferische V10 onder de kap, maar de nieuweling krijgt een V8 met twee turbo's onder de kap. Het is het blok dat ook in de X5 M en de X6 M ligt, dus dat betekent een vermogen van minimaal 555 pk. Misschien ook nog wel wat meer, want de –flink zwaardere- Audi RS6 heeft de beschikking over 579 pk. De keuze voor de geblazen V8 is vooral ingegeven door BMW's streven om het gamma zuiniger te krijgen.
De vorige generatie M5 had een atmosferische V10 onder de kap, maar de nieuweling krijgt een V8 met twee turbo's onder de kap. Het is het blok dat ook in de X5 M en de X6 M ligt, dus dat betekent een vermogen van minimaal 555 pk. Misschien ook nog wel wat meer, want de –flink zwaardere- Audi RS6 heeft de beschikking over 579 pk. De keuze voor de geblazen V8 is vooral ingegeven door BMW's streven om het gamma zuiniger te krijgen.
Kers
Volgens de geruchtenmachine blijft het niet bij speciale banden en een dikke turbomotor. De M-divisie zou ook het KERS-systeem willen monteren, een erfenis uit het Formule 1-tijdperk. Dit systeem zorgt voor een extra boost tijdens inhaalacties, een handige voorziening als je een E 63 AMG de genadeklap wilt geven bij een sprintduel.
We verwachten dat BMW de M5 begin 2011 onthult. Niet lang daarna verschijnt de auto bij de dealers, klaar om de kroon voor de supersedans uit de handen van de concurrentie weg te grissen.
Volgens de geruchtenmachine blijft het niet bij speciale banden en een dikke turbomotor. De M-divisie zou ook het KERS-systeem willen monteren, een erfenis uit het Formule 1-tijdperk. Dit systeem zorgt voor een extra boost tijdens inhaalacties, een handige voorziening als je een E 63 AMG de genadeklap wilt geven bij een sprintduel.
We verwachten dat BMW de M5 begin 2011 onthult. Niet lang daarna verschijnt de auto bij de dealers, klaar om de kroon voor de supersedans uit de handen van de concurrentie weg te grissen.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

BMW 5-serie Touring 520i Last Minute Edition
- 2014
- 206.836 km
€ 11.450

BMW 5-serie Touring 530e xDrive Business Edition Plus LASER KOPLAMPEN | HEAD-UP DISPLAY | PANORAMADAK | M-SPORT INTERIEUR | 360 CAMERA | WEGKLAPBARE TREKHAAK | DODEHOEK DETECTIE | ELEKTRISCHE STOELEN | STOEL/STUUR VERWARMING | FABRIEKSGARANTIE TOT 2027 | NEDERLANDSE AUTO
- 2023
- 44.772 km
€ 47.995

BMW 5-serie Touring 530e | M Sport | Pano | Trekhaak | Driving Assistant Plus | H&K |
- 2024
- 20.549 km
€ 64.900
Lees ook
Nieuws
Deze BMW 5-serie wordt gelijk in het zonnetje gezet
Nieuws
Plug-in hybride BMW M5 krijgt er 183 pk bij en is 910 pk sterk
Autotest
Dubbeltest: BMW 5-serie Touring vs Audi A6 Avant - Oldschool stations zonder stekker
Nieuws
Deze BMW 5-serie Touring wacht al twintig jaar op een nieuwe eigenaar - Liefhebber Gezocht
Nieuws