AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot BB1 kruising tussen auto en scooter

Peugeot onthult BB1-conceptcar

Peugeot BB1 (foto: Luc Verbeke)
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1
Peugeot BB1

Peugeot durft wel, is onze eerste conclusie na het zien van deze BB1-concept. De auto is 'een antwoord op mde vraag naar mobiliteit voor nu en in de toekomst' en een kruising tussen een auto, een scooter.

We gooien met deze auto alle bestaande regels overboord, belooft Peugeot. Zeker op het gebied van design kunnen we niet anders dan de Fransen gelijk geven. De BB1 is een elektrische aangedreven auto met een lengte van 2,5 meter, die toch plaats biedt aan vier personen. Het interieur is geïnspireerd op tweewielers, de deuren openen naar voren toe.

De aandrijving geschiedt door twee motoren die elk in een achterwiel zijn geplaatst en 20 pk per stuk te bieden hebben. De litium-ion accu's maken een actieradius van 120 km mogelijk. Het buizenframe van de auto's is één compleet geheel met elektrische stuurinrichting, voor- en achterwielophanging veren en schokdempers. Het totale gewicht van de auto is 600 kilo. De zonnecellen in het dak leveren energie voor de ventilatie van het interieur als de auto stilstaat.

De naam BB1 is onder meer een verwijzing naar de Pegueot Bébé's die het merk in 1905 en in 1912 op de markt bracht.

PRIVATE LEASE Peugeot

Lezersreacties (29)

Reageren