Volvo XC60 T5 Polar+ (2017) #2

autoreview

Volvo XC60 2014
Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 faceliftVolvo XC60 R-DesignVolvo XC60 R-DesignVolvo XC60 R-DesignVolvo XC60 R-DesignVolvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014Volvo XC60 2014

Signalement

UitvoeringXC60 T5 Polar+
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst33.000 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste SUV!

  • 33.000 km

Weliswaar is deze XC60 niet meer in mijn bezit, maar er ontbrak nog een review. het is een magic blue XC60 T5 Polar + met vrijwel alle denkbare opties uit het laatste jaar van productie, 2016, kenteken op 2017. Uiteraard later ook laten voorzien van Polestar optimalisatie om vooral het koppel wat op te krikken, dat ging van 350 naar 400 Nm. Het brandstofverbruik zit gemiddeld op ca. 10l./100 km. Geen storingen of problemen gehad, deze XC60 was een uitlopend model, de nieuwe XC60 kwam eraan, dus geen kinderziekten of wat dan ook. Voorzien van Michelin zomerbanden en een set winterwielen met Continental. Beiden in de maat 235/60 18. De Polar+ is van zichzelf al erg compleet, maar toch nog wat opties toegevoegd: Exterior styling pakket, Estate Line, Intelli safe, Business Pack connect, Scandinavian line, Harman Kardon met subwoofer, verwarmde voorruit, flippers aan het stuur, afneembare trekhaak. Ik heb voorheen altijd sedans gehad, maar een S60 als T6 met full options te bestellen zou geen slimme zet zijn. Dit omdat er ook voor de S60 een nieuw model ging komen en mijn inruiler zou daardoor t.z.t. te duur worden om in de showroom te zetten, de vraagprijs staat dan in geen enkele verhouding tot de prijs van een hele nieuwe S60. Ik zou dus na 2 jaar geconfronteerd gaan worden met een enorme afschrijving. Omdat de X60 in Polar + ca. € 7.000,- voordeliger werd omdat het een uitlopend model was heb ik snel de order getekend. Een heel goed advies van de verkoper, dat moet gezegd! Absoluut geen spijt van gehad, want een hoge instap is voor een 55 plusser een welkome verbetering. Zelfs zodanig dat ik geen lage auto meer zou willen hebben. Ik zal nog wat foto's plaatsen van deze voor mij top comfortabele SUV. Inmiddels ben ik bijna 40 jaar klant bij Henk Scholten in Nijmegen en is dit mijn 15e nieuwe Volvo. Vanaf 2001 heb ik elke 2 jaar een nieuwe Volvo gekocht. Inderdaad een dure hobby, maar wel een hele leuke! Zie ook mijn review van mijn nieuwe XC60 T8 Recharche.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.