Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volvo
  • V70

Volvo V70 D2 Momentum (2014)

autoreview

4
Volvo V70 D2 Momentum (2014)
Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)Volvo V70 D2 Momentum (2014)
Happy with Volvo
  • Happy with Volvo16
  • Gebruikersreview
5 augustus 2014 om 20:27
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringV70 D2 Momentum
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst4.500 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Happy with my Volvo

  • 4.500 km
  • 5 augustus 2014

Nimmer met zoveel plezier in mijn nieuwe Volvo gestapt als met deze. Na ruim anderhalf jaar in een peugeot 508 sw 1.6 hdi blue executive rond gereden te hebben, was het alsof ik weer terug kwam op het oude nest.

Begrijp me goed, de Peugeot was niet slecht maar is nimmer mijn auto geweest. Te strak geveerd, kwalitatief allemaal net niet, half automaat waarmee je uiteindelijk goed kon leven, maar icm afstemming motor het gewoonweg net niet... Komend vanuit een Volvo V70 D5 automaat, vorig model en prive nog steeds in mijn bezit, was de Peugeot elke dag weer een teleurstelling om in te rijden.... dus blij dat ik ervan was en een nieuwe auto kon bestellen.

Het werd dus weer een Volvo, weliswaar geen vette roffel meer, maar een bescheiden D2 Momentum met Powershift. Verders alle mogelijke opties erop (leer, navigatie, bluetooth, cruise control, etc) die voor mij van belang zijn.

Van allereerste moment dat ik wegreed bij de Volvo dealer in Veendam (dank voor de snelle en excellente service) tot de dag van vandaag, rijd ik met een brede glimlach over neerlands wegen. Wat een geweldige fijne auto. Als een prins op het paard soef ik over de weg, waarbij lichaam en geest tot rust komen. Wat een verschil met de Peugoet, maar ook een grote stap voorwaarts in vergeljking met onze roffel.

Niet qua motorvermogen. De vijfcilinder diesel blijft onovertroffen als het gaat om gevoel van power en trekkracht, maar het is ook weer niet zo slecht als ik in sommige andere reviews lees.

Ja, er zit een 1.6 in, maar wel een goede die in combinatie met de soepel schakelende powershift ervoor zorgt dat je goed kunt meekomen met het verkeer. Sterker nog, doordat bij het wegrijden de versnellingsbak maar kort in de een optrekt en snel doorschakelt naar de tweede, ben ik vaak gewoon als snelste weg. Met recht zeer goed gekozen schakelmomenten.

Ja, op een oprit kom je inderdaad vermogen tekort om even snel in te voegen, de motor zit hoog in de toeren, maar snelheid neemt niet navenant toe.... Aangezien ik een redelijke rustige rijder ben, valt ook hier heel goed mee te leven. En de berichten dat je niet even snel een vrachtauto kunt inhalen, zonder achterliggers op je bumper te hebben, is onzin.... Kan zijn dat het met de handgeschakelde versie anders is, maar rijdend op koppel, gaat ook dit goed zonder dat je anderen hierbij hindert.


Echter, ik denk dat sommige rijders nog teveel op toeren rijden en niet op koppel en daarin is ook deze kleine diesel niet slecht.... Cruisen met 140-150 p/u: geen probleem, heerlijk soefend met weinig buitengeluid kan je urenlang ontspannen rijden.

Pluspunten:
- Heerlijk zittende stoelen met moooie zachte lederen bekleding
-Niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden, maar electrisch afsluitbare achterklep is gewoonweg geweldig
-Navigatie: net als met de navigatie in onze andere volvo, was en is hier altijd veel commentaar op.Ik heb dit nooit echt begrepen. Vooropgesteld dat geen enkele navigatie perfect is, vind ik de volvo navigatie juist uitblinken in duidelijkheid (vooral met files, je ziet welke kant de file is, hoelang en waar ie begint en ophoudt)en met de nieuwe volvo is het opgegeven van adressen via voice (die overigens zeer goed werkt of het nu gaat om telefoon, navigatie of anders)helemaal appeltje eitje geworden. Uiteraard kan altijd iets beter of anders, maar met de tekortkomingen zijn goed te leven.
- Zicht rondom: perfect wat een verschil met de peugeot
-Gevoel van veiligheid/ontspannen rijden: Je merkt dat je met een grote auto onderweg bent. Kwalitatief op hoog niveau die je een veilig gevoel geeft.

Persoonlijk vind ik daarnaast qua model een van de mooiste SW's: tijdloos, statig en net als met de andere grote volvo's: ook over 10 jaar is het nog steeds een mooie statige auto.

Min of beter gezegd aandachtspunten:
-Regensensor icm variabele interval. Laatste is ideaal en voldoet goed. echter is ook in te stellen icm regensensor en daar ontgaat mij de logica van...kortom,meestal alleen variable interval aan
-Veranderen van zender: kan via stuur volgende of vorige zender doen, maar via middenconsol kan dit weer niet als je navigatie op je scherm hebt, moet je eerst knopje radio indrukken om vervolgens zender van voorkeur te kiezen... Niet iets onoverkomelijks maar vreemd.
-Automatisch afsluiten portieren. Deze kun je zo instellen dat bij wegrijden de portieren automatisch afsluiten... so far so good, maar nu komt het... als je, als berijder, uitstapt worden andere portieren niet automatisch ontgrendeld. Heel en ik zeg met recht heeeeeeel irritant, want nu moet je of via afstandsbediening of knopje binnen de andere portieren ontgrendelen. Lijkt me vooral in panieksituaties met kinderen niet wenselijk. Ben ermee bij dealer in Amstelveen geweest, waar zij mij vertelde dat dit standaard zo ingesteld staat en niet te veranderen is. Gevolg: heb automatische vergrendeling maar uigezet, terwijl ik dit wel zou willen.


Voor nu afsluitend (4500 km):heerlijke, ruime, veilige auto waarbij ik niet snap dat anderen voorkeur geven voor een Audi of BMW( nou ja laatste misschien nog wel, want wat een rijdersauto's zijn die beamers, alleen kreeg er in verleden teveel bekeuringen mee:-) De volvo daarentegen ontspant, rolt lekker over de weg en geeft mij in ieder geval gevoel van king of the road.

Zal later als ik meer km;s heb gemaakt, update toevoegen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volvo V70? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volvo V70
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Volvo V70 T5 Momentum | Uniek! 5-cilinder | Standkachel | Navigatie | Family Line met geintegreerde zittingverhogers | Trekhaak | Parkeersensoren

    Volvo V70 T5 Momentum | Uniek! 5-cilinder | Standkachel | Navigatie | Family Line met geintegreerde zittingverhogers | Trekhaak | Parkeersensoren

    • 2013
    • 173.324 km

    € 18.890

    Volvo V70 2.0 D4 Momentum Blackline Standkachel

    Volvo V70 2.0 D4 Momentum Blackline Standkachel

    • 2014
    • 128.897 km

    € 15.950

    Volvo V70 1.6 D2 Nordic+ / SCHUIFDAK / LEDER / NAVI / AIRCO-ECC / CRUISE CTR. / PDC / LED / TREKHAAK / LM VELGEN

    Volvo V70 1.6 D2 Nordic+ / SCHUIFDAK / LEDER / NAVI / AIRCO-ECC / CRUISE CTR. / PDC / LED / TREKHAAK / LM VELGEN

    • 2014
    • 255.615 km

    € 8.990

Meer Volvo V70 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volvo V70 specificaties
  • Volvo V70 occasions
  • Volvo V70 video's
Advies en informatie
  • Volvo V70 tests
  • Volvo V70 gebruikersreviews
  • Volvo V70 index
PREMIUM
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI - Volvo V70 D3 Dynamic Edition – Occasiondubbeltest

Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI - Volvo V70 D3 Dynamic Edition – Occasiondubbeltest

Groot, zwaar, diesel; niet bepaald de populairste occasionklasse. Tenzij je lekker veel ruimte...

Lees meer
 

Volvo V70 reviews

  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    • 10 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D4 Momentum (2014)

    Volvo V70 D4 Momentum (2014)

    8
    • 29 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D4 Momentum (2014)

    Volvo V70 D4 Momentum (2014)

    7
    • 14 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 T4 Nordic+ (2015)

    Volvo V70 T4 Nordic+ (2015)

    • 17 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D4 Nordic+ (2014)

    Volvo V70 D4 Nordic+ (2014)

    • 8 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 T4 Nordic+ (2015)

    Volvo V70 T4 Nordic+ (2015)

    3
    • 23 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D4 Nordic+ (2014)

    Volvo V70 D4 Nordic+ (2014)

    11
    • 10 oktober 2020
meer reviews
Volvo V70 - Occasion Aankoopadvies

Volvo V70 - Occasion Aankoopadvies

98

Goedkoop wordt autorijden natuurlijk niet met een Volvo V70 onder je kont. Maar je hebt er...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 T6 AWD Momentum (2007)

    Volvo V70 T6 AWD Momentum (2007)

    3
    • 24 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk Edition II (2004)

    Volvo V70 2.4 140pk Edition II (2004)

    6
    • 26 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.4 140pk (2001)

    Volvo V70 2.4 140pk (2001)

    8
    • 19 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5T Edition Classic (2007)

    Volvo V70 2.5T Edition Classic (2007)

    4
    • 18 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 2.5T R-Design (2009)

    Volvo V70 2.5T R-Design (2009)

    5
    • 17 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    Volvo V70 D2 Nordic+ (2014)

    • 10 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor per 2035

    Ford en Volvo roepen EU op tot ban op brandstofmotor...

    160
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    Volvo S80 T4 Limited Edition (2012)

    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    Volvo 66 (1979) - In het Wild

    22
    • 9 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo V40 - Facelift Friday

    Volvo V40 - Facelift Friday

    12
    • 6 mei 2022
  • Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    Volvo V70 T5 - Op de Rollenbank

    25
    • 5 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2020)

    1
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    Volvo ziet verkopen sterk afnemen

    67
    • 4 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden