Volvo V70 Cross Country 2.4 T (2002)

autoreview

Volvo V70 Cross Country

Signalement

UitvoeringV70 Cross Country 2.4 T
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf210.000 km
KM-stand laatst340.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto waar Ford baas is

  • 310.000 km

Ik ben mijn halve leven gewend geweest een VOLVO met hoge kilometer stand te kopen van rond de 180000 km en er 5 jaar 150000 mee te rijden zonder al te veel afschrijving en onkosten.
Bij mijn vorige V70 van 1998 lukte dat ook nog, allen de airco pomp was de vorige decennia een zwak punt.
Deze Volvo XC70 rijdt veel confortabeler dan de V70 maar het onderhoud is veel duurder geworden.
Ik kocht deze auto op LPG omdat de kop was vervangen bij Volvo dealer Klijn in Heerlen. (Een geweldige man).
Het motormangement lampje brande al 3 jaar dat ik er in reed en de auto schokte wel eens wat, maar nu wilde ik de auto toch weer perfekt hebben.
De eeste jaren aircopomp en dynamo en 2 wiellagers voor.
Totaal € 2100.- is nog te overzien.
Nu dit jaar:Nieuw gasklep huis € 860.-. Nieuwe lambasonde € 377 en nieuwe massa luchtmeter € 277.-
Dealer Van der Schaaf & Mellema in Leeuwarden is geweldig.
De meter met 25 % korting gratis gemonteerd en nog meer arbeidsloon niet in rekening gebracht. Alle lof.
Nog een paar keer een bezoek aan een LPG specialist zonder goed resultaat. Toen naar Boertien in Emmen en na installatie van nieuwe software van Vialle is de auto nu perfekt.
De navigatie werkte alleen bij mooi weer maar we hebben nu de laser schoongemaakt en na het monteren van een klein verwarmings element werkt die ook weer perfekt.
De motor is perfekt, gebruikt geen olie en je ziet dat een motor op LPG nooit verslijt.
De automaat bakken zijn van Chinese makelij en is bij deze auto ook al vervangen. Ik heb de bak nu laten flushen en hij schakelt weer als een zonnetje.
Zo ik al aan gaf is de kwaliteit bij alles wat rond de motor hangt na de overname van Ford niet beter geworden en dit las ik ook al in de tevredenheids-trofee.
Misschien dat de Chinesen het nu weer beter gaan doen.
Voor mij de vraag of deze auto nog 50000 km. mee kan zonder al te veel extra kosten, maar anders na 40 jaar misschien toch een ander merk, alleen ik weet niet welk.
LPG rijden zal na 40 jaar ook wel terziele gaan want de prijzen aan de pomp lopen alleen maar op en bij de auto met de huidige techniek wordt het steeds lastiger en lijkt mij aardgas ook geen alternatief. De vervuilende en lawaaimakende diesel komt dan toch aan bod.

Update

  • 315.000 km

Nieuw fenomeen bij VOLVO.Een cylinder die overslaat.
Volvo assistentie stuurt WegenWacht die ontdekt dat de isolatie van de bobine, die op elke cylinder zit, is weggebrand.
Oorzaak de bougie lekt gassen door het midden langs de elektrode.
Bougies zijn van het merk VOLVO en bij 305000 km. vervangen.
VOLVO-Beesd neemt geen verantwoording en klant draait op voor € 234.- kosten. Vervanging 5 bougies (zitten per 5 in zakje) en 1 nieuwe bobine.

Update

  • 340.000 km

Na een financiële injectie van € 2200.-
waarbij de vierwielaandrijving is hersteld,
de riemen en waterpomp zijn vervangen en de scheur in het blok is gerepareerd nu een bobine verbrand door het loslopen van een bougie.
De draad van de bougie is ook kapot en er moet dus een bus in de kop gezet worden om de nieuwe bougie weer vast te kunnen zetten.
Mooi dat deze mogelijkheid er is, want anders moest de kop vervangen worden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.