Volvo V70 2.5T Summum (2005)

autoreview

Volvo V70 2.5T Summum (2005)

Signalement

UitvoeringV70 2.5T Summum
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf97.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na ruim een jaar een V70 D5 Aut uit 2002 te hebben gereden heb ik deze ingeruild op een zeer complete V70 2.5T Summum Geartronic. Met name de uitrusting, de motor en het feit dat dit een versie van na de facelift is spraken mij aan. Daarnaast is de auto in een bijzondere kleur uitgevoerd (Dawn Blue Pearl) welke je vrijwel niet op een V70 tegenkomt (af en toe op een V50). De auto is als Summum standaard voorzien van o.m. Bi-Xenon verlichting, een El. bedienbare bestuurdersstoel, lederen bekleding, 17’ velgen etc. Deze heeft daarnaast nog het Mobility pakket (RTI navi + tel + Dolby Prologic audio + alarm), Sportstoelen en duurder (soft)leder in een lichte kleurstelling, een Dakspoiler, Niveauregeling en ga zo maar door. Eigenlijk ontbreekt alleen een schuifdak en de parkeersensoren.

Ten opzichte van mijn vorige V70 uit 2002 valt mij vooral op dat de hele auto moderner overkomt. Niet alleen het exterieur met zijn gewijzigde bumpers, lampen en in de lakkleur meegespoten stootstrips en onderzijde van de bumpers, maar ook het interieur met een vertrouwde maar toch modernere layout. Daarnaast stuurt de auto veel strakker (lang niet zo zacht/deinerig) en is deze vrij van rammels/kraakjes. De automaat is tenslotte ook beter bij de les dan bij mijn vorige.

Wat mij voorts erg goed bevalt is de moter. Heerlijk krachtig met zijn 210 pk en veel koppel bij een laag toerental. daarnaast doet de moter behoorlijk rustig zijn werk en is de combinatie met de automatische bak een prettige. Deze draait ook beduidend minder toeren op snelheid dan bij de D5 (die maakte reeds boven 3.000 toeren bij 150 km/h, deze zit lager en is nb. een benzinemoter welke per definitie meer toeren maakt dan een diesel).

Indien nodig is een snelle sprint geen probleem, een seconde of 8 naar de honderd lijkt goed h

PROBLEMEN

Geen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.