Volvo V70 2.5 Comfort-Line (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V70 2.5 Comfort-Line |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 260.000 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto gekocht omdat ik erg gecharmeerd was van de vorm, de uitstraling, de degelijkheid van carrosserie en motorblok en natuurlijk het geluid van de motor.
Ik heb lang moeten zoeken naar een uitvoering met weinig km, automaat en een dubbele airbag. Eigenlijk had ik een 170 pk willen hebben maar die kon ik niet vinden met mijn eisenpakket.
De auto rijdt fantastisch, ligt als een blok op de weg en ik kan goed zitten in de stoelen (axiaal verstelbaar stuur is ook ideaal). De automaat schakelt goed en soepel.
Ik heb onlangs LPG-G3 laten inbouwen (wachttijd 1 maand) en dat rijdt ook goed; vrijwel geen vermogensverlies en een grijns bij de pomp. De ringtank (netto 50 liter) ligt op de plaats van het reservewiel en heb een thuiskomertje rechtop achterin gezet.
Het verbruik ligt gemiddeld rond de 1 op 8 en op de snelweg met de cruisecontrol op 130 km per uur haal ik 1 op 9. Je staat dan vergeleken met een diesel vaak bij de pomp maar bij deze prijzen (43 cent, juli 2006) is dat geen straf.
PROBLEMEN
Direct na aankoop bleef er een knopje hangen zodat de sleutel niet meer uit het contact kon; is onder garantie verholpen.
Verder moet er nog een nieuw slot in het achterportier (valt ook nog onder garantie).
Ik verwacht wel wat meer problemen met deze auto dan mijn vorige (Toyota Avensis) maar de carosserie en het blok schijnen erg goed te zijn. Die hopelijk relatief kleine reparaties zal ik dan voor lief moeten nemen. De aircopomp is bij 80.000 km al vervangen dus ik kan nu vast gaan sparen voor een nieuwe pomp bij 160.000 km. Dit schijnt een zwak punt van de 850/V70 te zijn.
Met de Toyota heb ik bijna 300.000 km gereden met dezelfde airco zonder dat er maar een spat onderhoud aan is gedaan.
Aanvulling december 2006; bij 150.000 km is de startmotor vervangen, bleef soms hangen.
Total Loss
- 260.000 km
IK heb deze auto bijna 3 jaar gehad en de teller staat nu op 260.000 km. Helaas staat de auto nu bij de sloop want een medeweggebruiker vond dat ik toe was aan een andere auto. De grootse kostenpost aan deze auto (120-000 tot 260.000 km)wat het onderhoud betreft was het vervangen van de startmotor (bleef wel eens hangen), een nieuwe pomp voor de airco (bekend euvel) en een lichtschakelaar. Verder is er niets kapot gegaan. Het was een hele fijne, ruime auto maar het verbruik was voor deze tijd te hoog (1 op 9) en ik was al op zoek naar een andere zuinige auto voor het woonwerk verkeer. (Golf cabrio 1.9 tdi geworden)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.