Volvo V70 2.5 20V Exclusive-Line (1998)

autoreview

Volvo V70 2.5 20V Exclusive-Line (1998)

Signalement

UitvoeringV70 2.5 20V Exclusive-Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1998
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn toenmalige werkgever bood me een leaseauto aan, terwijl ik net een half jaar eerder een prachtige goed uitgeruste 1 jaar oude Volvo 940 had aangeschaft. Maar goed, dit aanbod heb ik geaccepteerd, waarbij natuurlijk de kwestie was dat mijn 940 diende te worden verkocht. Dat heb ik met de dealer waar ik deze 940 eerder kocht, en waar ik nu de V70 wilde bestellen, fatsoenlijk kunnen oplossen.
Deze auto vonden we prachtig (zelf uitgezocht natuurlijk), heldere, frisse en niet veel geziene buitenkleur, in combinatie met een licht half leren interieur. Automaat, climat control, elektrische ramen, en ik geloof dat dit het was. Later heb ik bij het toenmalige Liberfone een carkit laten inbouwen. Ik kan me nog herinneren dat een jongeman aldaar, zwaar in een donker pak, zich meende te moeten permitteren dat hij de kleur helemaal niet mooi vond. Goed om te weten. Ik heb hem geadviseerd om dan zeker een andere kleur te nemen.
Heel bijzonder aan deze auto was het geluid. Zeker boven 4000 t/m was het kicken met zo’n fraaie vijfcilinder. Hier heb ik mijn liefde voor vijf cilinders aan overgehouden. Overigens werd het geluid (we reden nogal eens met het gezin naar Zwitserland) op den duur wat storend. Latere modellen hadden hier veel meer beschaving. Ik ben eens met een hele groep jonge commerciële jongens van een grote cliënt, die allemaal leaseauto’s reden naar circuit Assen geweest voor een dagje rij-instructie. Daar bleek (het was geloof ik in november), dat mijn auto, die toen nog ook in de winter op zomer banden reed, niet te beheersen was op nat wegdek. De instructeur adviseerde me snel over te gaan op winter banden. Sinds die tijd rijd ik tussen oktober en april op winter banden. De leasemaatschappij werkte hier zonder enig probleem aan mee.

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige over de hele levensduur dat de auto in mijn bezit was (juli 1998 en september 2000, het is dus al weer 8 jaar geleden dat hij weg ging), buiten wat kleine frommels als elektrische storingen van de ramen en achterklep.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.