Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | V60 T8 Twin Engine AWD Inscription |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 6.000 km |
Eerste ervaringen
- 6.000 km
Eindelijk na 7 maanden (!) wachten na de bestelling mocht ik hem dan eindelijk midden november ophalen. De nieuwe lease-auto, de blauwe Volvo V60 Inscription T8.
Naast de volle opties van de Inscription (Gekozen voor het comfort en de mooiere gril in mijn ogen) heb ik gekozen voor de volgende aanvullende opties:
- 19-inch Velgen maken hem net wat mooier af.
- Luxery line met Head up display en Glazen dak/open dak
- De contour stoelen (meer steun welke in de Rline zitten, een absolute aanrader)
- Autopilot
- Park assist achter (camera, sensoren zitten er al op)
De kleur Denim blue is er chique en zie je net wat minder dan de vele mooie grijstinten die volvo heeft. De auto oogt en is echt af. Teveel om op te noemen maar wat hihglights:
- Head up Display (HUD) werkt geweldig net als de virtuele cockpit die makkelijk is te lezen en in te stellen
- zitpositie door stoelen en verlengde stoelen (zelf ben 1.94m) is voortreffelijk te noemen
- Ruimte achterin, tov mijn oude V60 is vele malen beter
- Console voelt hoog aan waardoor je gevoelmatig lager in de auto zit en fijn aansluit
- touchscreen en knoppen werken allemaal naar gevoel en duidelijk
- premium gevoel in bijna alles
-auto pilot (zie rijden)
De nadelen tot zover:
- Afdek rol van kofferbak blijft zwak aanvoelen, goedkoop en schiet uit de rails, ondanks de wat handigere stand voor spullen erbij (tov oude V60)
- Vlekgevoeligheid scherm, maar ook de RVS rand en zwarte pianolak trekt meer aan dan ik zou willen.
- Verbruik is heftig, helemaal omdat ik nog tot februari moet wachten voor de laadpaal helaas. Netjes voor zon groot vermogen maar 1:12 is mede door gebrek aan volle accu niet fijn te noemen.
Het rijden (eerste 6000km)
in 1 woord geweldig. Vermogen te over en in power stand erg snel, maar de auto vraagt vooral voor rustig rijden eigenlijk, wetend dat er vermogen over is voor inhalen. Ik rij veel snelweg en autopilot staat bijna standaard aan. Werkt goed (heb geen vergelijking met anderen) maar wel uitkijken bij wegopbrekingen dat hij niet de verkeerde lijn volgt. Hij werkt tot 135Km/u en zolang de bocht niet te scherp is geheel naar behoren. Nadeel is wel dat hij zweeds is ingesteld en dus rechts ook inhaald. Dat deed mijn ACC van mijn voorloop passat niet dus was even schakelen.
Je merkt wel dat je met een zware auto op weg bent, remmen gaat prima maar in begin voelde het wat sloom aan.
Sturen is wat afstandelijk maar hij is op comfort ingesteld en is echt fluisterstil van binnen, ook met de motor aan, die koud overigens wel wat van zich laat horen.
Vragen, stel ze gerust en anders geef ik snel een nieuwe update na wat meer ervaring.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.