Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021) #3

autoreview

Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)
Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)Volvo V60 B3 Momentum Advantage (2021)

Signalement

UitvoeringV60 B3 Momentum Advantage
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst4.500 km
Lezerswaardering: 68%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Praktische en comfortabele beauty!

  • 4.500 km

Half april nam ik mijn Volvo V60 B3 Momentum Advantage in ontvangst als opvolger van mijn Audi A4 TDI S-tronic Limousine uit 2016. Inmiddels ben ik ongeveer 4500 kilometer met de V60 op pad geweest, dus tijd voor een eerste impressie. Mijn keuze is op de Volvo V60 gevallen omdat ik het in de eerste plaats een prachtige verschijning vind, al vanaf de introductie van het huidige model. Met jonge kinderen wilden we sowieso graag een grotere auto. Hoewel hoogzitters tegenwoordig zo ongeveer de standaard lijken te zijn ging mijn voor voorkeur toch uit naar een traditionele station. Met de V60 Momentum Advantage heeft Volvo naar mijn idee ook wat betreft prijsstelling (ruim 40k) een mooi en concurrerend aanbod in de markt. Een vergelijkbaar uitgevoerde A4 of 3 serie kost al snel een kleine 10k meer. Daarbij beschikt de auto standaard over een 8-traps automaat en een mild hybrid aandrijflijn. De auto is voorzien van metallic lak, park assist, optionele velgen, inklapbare trekhaak en een comfort upgrade in de vorm van leren bekleding i.c.m. stoel- en stuurwielverwarming.

Wat valt positief op?

De V60 is een ruime auto en voor ons gezin veel praktischer dan de A4 Limousine. Daarbij zitten de stoelen uitstekend en heb ik de zitvlak verlengers uit mijn vorige auto nog niet gemist. De B3 motor is een stille, prettige reisgenoot met voldoende trekkracht, ook met onze royale caravan erachter. De standaard high-performance audio installatie is een genot om naar te luisteren, ook als het volume harder staat blijven de klanken vol en zuiver. Ook het park assist systeem (met camera achter) bevalt heel erg goed, zeker met het aankoppelen van de caravan is dit zeer handig. Ook de navigatie werkt vlekkeloos en is wat betreft bediening veel sneller dan in mijn vorige auto.

Wat vraagt iets meer gewenning?

Komend uit een A4 merk je dat Volvo toch een iets andere definitie heeft van “Premium”. Materialen zijn, laat ik zeggen, anders en de afwerking van zowel in- als exterieur staat bij Audi gewoon op een hoger plan. Daarbij moet ik wennen aan het feit dat de automaat, tijdens flinke acceleratie, te ver terugschakelt en de motor zodoende onnodig hoge toerentallen laat draaien. Niet nodig omdat de motor over meer dan voldoende koppel beschikt, daarbij lijkt het me ongunstig voor het verbruik. Ook mis ik simpele opbergmogelijkheden in het dashboard voor bijvoorbeeld de zonnebril. De VAG producten hebben zo’n handig vakje achter een klepje links van het stuur. Daarbij is de rolhoes in de kofferruimte simpel en knullig uitgevoerd omdat de hoes in uitgerolde toestand aan de zijkanten nergens op rust, waardoor de hoes onvoldoende ondersteuning krijgt. Bij mijn Octavia Combi uit 2013 was dit beter geregeld met een volledige rail aan weerskanten. Daarbij mist de auto iets simpels als een motor temperatuurmeter (onbegrijpelijk) en is de interieurverlichting achterin niet handmatig aan of uit te zetten en werkt deze alleen bij geopende portieren. Ten slotte heb ik nog nooit een auto gehad waar het kunststof plateautje om de linkervoet op te laten rusten zo wiebelig en los zit. Dit geeft geen degelijk gevoel. In de showroom heb ik dit even met andere V60’s vergeleken en ze hadden het allemaal.

Verbruik

Het verbruik op de snelweg (tot 120 km/h) is met ongeveer 1 op 14 best acceptabel. Met kortere ritten en meer stadsverkeer gaat dit helaas al snel richting de 1 op 11,5.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volvo V60

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.