Volvo V40 Cross Country T3 Nordic+ (2016)

autoreview

Volvo V40 Cross Country T3 Nordic+ (2016)

Signalement

UitvoeringV40 Cross Country T3 Nordic+
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst69.000 km
Lezerswaardering: 52%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste indrukken

  • 110 km

Vandaag na een levertijd van 2 maanden de V40CC opgehaald bij ATR te Raalte.
Ik had gekozen voor de private lease constructie waar door Volvo de laatste tijd veel reclame voor werd gemaakt.
Het is de V40 Cross Country Nordic+ geworden met T3 motor en automaat. (152 pk).
De kleur werd mussel blue. Banden de standaard 16 inch.
Komende van een VW EOS automaat 200 pk , vergelijk ik daarmee uiteraard. Vandaag de eerste 100 km gereden.
Het lagere vermogen is wel iets te merken bij flink optrekken maar niet echt storend.
Het automatisch schakelen gaat minder smooth. Het wisselen van versnelling valt me nu op ...
Het sturen gaat directer. In de bochten gaat die goed met mij mee.
Het achteruitzicht is net als bij de EOS: niet optimaal.
De leren bekleding mis ik toch wel.
Geluidsinstallatie is standaard en goed genoeg.
Het infotainmentsysteem valt mij de webbrowser tegen. Moet me daar nog verder in verdiepen. Zeurt nu om een update vd browser en stopt er vervolgens mee.
Verder goed bediening mogelijk van verlichting, cruise control, ruitenwissers, verwarming en AC.
Merkwaardig dat het start/stop het niet doet omdat de accu niet voldoende opgeladen zou zijn.

Wordt vervolgd. ..

Vervolg van de eerste indrukken V40CC

  • 3.500 km

Afgelopen 2 weken een rit met de V40CC naar de Alpen gemaakt. Totaal ruim 3500 km gereden: autowegen, steden, bergpassen. Benzineverbruik volgens de boordcomputer 6.3 liter / 100 km (1:15.9).
De wagen rijdt heerlijk. Trekt goed op, en als me dat iets te langzaam gaat, is het overschakelen naar de S-stand een goede optie. Zeker als je in de bergen rijdt!
De stoelen zitten prima. Voor mij zeker geen ruimtegebrek (1m76).
Ideaal dat de cruisecontrole ook een limietstand heeft.Gaat mij zeker bekeuringen schelen :)
Handig de optie van VOC (Volvo on Call) de route vanaf je mobiel naar de auto te sturen.
Bij het openen van de wagen gaan de blowers aan, om ff snel de lucht te verversen.

Het audio-mediasysteem.
Ik heb het standaard audiosysteem. Wat geluid betreft bevalt me die prima.
Koppeling met mobiel gaat soepel en snel. Voor het buitenland had ik een internationalSIM geïnstalleerd. Maar veel heb ik daar niet aan gehad. Alles gaat eigenlijk via je mobiel. Gebruik van audio en telefoon werken uitstekend.
Internetgebruik via het mediasysteem (als je stil staat) werkt traag. Prefereer ook hier weer mijn mobiel.

Navigatie gaat snel. Invoeren van adressen gaat soepel. Ook goed te doen via spraak.
Minder duidelijk vind ik de kaart op het scherm. Automatisch inzoomen op een afslag of zo, komt wat laat.

In de bergen de nodige haarspeldbochten moeten maken. De draaicirkel van de V40 is dan wat groter dan bij mijn vorige EOS. Sturen gaat soepel genoeg, zeker met dit kleinere stuur.
Wegligging prima. De vering is stug, maar heeft ook mijn voorkeur.

Start/stop
Voordat ik naar de Alpen ging nog even bij de dealer langs gegaan omdat het start/stop systeem niet leek te werken.
Het zou aan de temperatuur liggen (te hoog) en aanstaan van airco en mediasysteem.
Tijdens mijn rit in de bergen zoveel mogelijk de airco uitgelaten (gewoon ramen open). Temperatuur buiten varieerde van 15 tot 35 graden. Het start/stop systeem is geen enkele keer in werking getreden. Aandachtspuntje nog.

De V40CC bevalt mij uitstekend. Ook gezien de private lease constructie.

Tot een volgende update ...

Switch V40 CC

  • 69.000 km

Met een 4 jarig private lease switch ik na precies 3 jaar naar een nieuwe V40CC polar+ luxury. Prijs is 2 euro per maand minder. Contract weer 4 jaar fff, maar mogelijk switch ik over 4 jaar weer. Kosten voor switchen zijn nul!
De nieuw V40CC wordt de overbrugging naar elektrisch rijden.

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.