Volvo V40 1.8 (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | V40 1.8 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 161.500 km |
KM-stand laatst | 220.000 km |
Net gekocht V40 op LPG G3
- 161.500 km
Gister de auto opgehaald bij carmovement in Helmond. De Megane met 176000 op de teller ingeruild. Vanwege het aantal kilometers dat ik per jaar rijd nu dus een Volvo V40 op gas. De auto ziet er piekfijn uit, voorzien van de nodige opties zoals leren bekleding, navigatie, stoelverwarming etc. In deze review ga ik bijhouden wat ik op weg naar de 400.000 km allemaal tegen kom :o)
Wordt vervolgt!
Handrem
- 166.000 km
Na 5000 km gereden te hebben een eerste mankement. De handrem blijft hangen. Nieuwe remklauw gemonteerd. Daarna werkt alles weer zoals het moet. We rijden met plezier verder!! De auto bevalt erg goed. Ik ben geen race type en dan kan je met de 1.8 prima uit de voeten. Hij rijdt je rustig naar de 200 als dat nodig is hoor ;0)
Ben je echter meer van het pittige rijden, dan kan je beter een 2.0 aanschaffen. Het brandstof verbruik is ongeveer 1:10 bij normaal gebruik. Bij volle bepakking ( lees: vrouw kinderen en bagage) en tevens de airco aan kwam ik op een verbruik van 1:89. Super zuinig is hij dus niet, maar met een gasprijs van 57 cent per liter hoor je mij niet klagen.
Wordt vervolgt!
Eerste 20.000 km gereden
- 181.000 km
Vandaag auto naar de garage voor een grote beurt.
Inmiddels al weer 181000 km op de teller. Tijdens de beurt moeten 2 bobines vervangen en de bougiekabels. Ook de gasinstalatie wordt nagekeken en het gasfilter vervangen (bij dit type om de 20.000 km)
Meteen ook de winterbanden er op laten zetten.
Totaalkosten beurt €650,00
Een paar maandjes eerder ook het contactslot vervangen €200,00
Auto weer klaar voor de winter!!
Wordt vervolgt!
Update
- 200.000 km
Vandaag de auto naar de garage. Het stuur trilt bij het remmen en de handrem zit ineens erg hoog.
De remschijven blijken krom te zijn en rechtsachter zit een remklauw vast (links hadden we al eerder gehad)
totaalKosten €615,00 incl. Kleine beurt auto en beurt voor het gas (filter vervangen)
inmiddels 200.000 km op de teller.
Update
- 220.000 km
Inmiddels dus weer 20000 km er bij gereden. Tijd voor een grote beurt.
Best wat kosten deze keer:
Nieuwe veren achter. Nieuwe schokbrekers. Remschoen. hydraulische koppelings cilinder lekte, vervangen dus. Al met 1300 euro verder😕 maar we rijden weer!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.