Volvo S90 D3 Momentum (2019)

Volvo S90 D3 Momentum (2019)

UitvoeringS90 D3 Momentum
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019

Review na de eerste 5000 kilometer

Na 6 lange maanden wachten dan eindelijk de langverwachte Volvo S90 D3 Momentum Pro 😊👍!

Wat een geweldige auto is dit, elke review die ik lees is lovend over deze auto en dat is niet zomaar.

Zaken die mij in positieve zin opvallen:
- comfort, rust (zeer weinig veer/schokbreker/wiel geluid, wind geruis had beter gekund heb dus geen extra dikke ramen oid).

- zee van ruimte in de hele auto

- perfecte 8 traps automaat, schakelt super vlot en reageert goed (gedrag te beinvloeden middels rijmodus en persoonlijke instelling en/of semi handmatig via pook)

- zelfs in de S90 D3 meer dan genoeg vermogen

- uitstekend verstelbare stoelen en stuur

- uitstekende ruitenwissers en sproeiers (echt wat een verademing tov franse autos!)

- grootlicht automaat die nu eindelijk echt eens goed en snel werkt (is zelfs instelbaar langzaam/snel)

- eenvoudig omschakelbare adaptive cruise control naar gewone cruise control

- comfort (eco, comfort, dynamisch, persoonlijk) instelbaar, waarbij het persoonlijk profiel ook nog een volledig instelbaar is

- in eco mode werkt adaptive cruise control het meest vloeiend, bijna alsof ik zelf rij

- headup display (relatief nogal duur) mis ik niet (had hiervoor wel één in mijn vorige auto). Met lane keeping and adaptive cruise control in combinatie met android auto mis ik het ook niet wat mij betreft.

Zaken die beter hadden gekund, er moet wat te wensen overblijven ;-) :

- bij het naderen van voorganger geen naderings indicatie/informatie die je instaat stelt voordat de adaptieve cruise control af gaat remmen naar links te sturen

- display backlight alleen te dimmen in "night mode" dus niet overdag

- Android Auto werkt perfect maar moet in NL via een .apk bestand op mobiel geinstalleerd worden (zie https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/ )
- als HIFI freak klinkt de standaard audio net goed genoeg...het houdt niet over maar kan er mee door. Andere set is mij te duur in verhouding

- erg goeie clear air filtering...zo goed dat soms spontaan de ramen beslaan door automatisch recirculeren..nu kun je dat inkorten in de instellingen maar ondanks dat gebeurd het me nog zo nu en dan. Enige remedie is dan even de ventilatie met twee klikjes op touch screen handmatige veranderen

- lane assist verslikt zich soms nog wel in sommige bochten, maar dat went snel....ff helpen en voila (het blijft tenslotte een assist en geen auto pilot...)

Gerelateerde forum topics

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.