Volvo S90 T5 Inscription (2017)

Volvo S90
Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90Volvo S90

UitvoeringS90 T5 Inscription
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2018

Afscheid V70 en welkomS90

Mijn review van de V70 kon ik niet meer terug vinden, daarom hierbij een korte terugblik. Ik heb de V70 5 jaar en 100.000 km gehad. Een maal extra kosten gehad door koelvloeistoflekkage. Verder zijn de pro’s en contra’s van een V70 T4 wel bekend. Auto heeft het altijd gedaan. Afschrijving was €14.000. Dat vind ik een acceptabel bedrag.

EN DAN SINDS 1 JAAR EEN S90 T5 Inscription.
Dat was bijna een bmw5 geweest. Maar toch niet mijn stijl. De S90 heeft een betere wegligging dan de V70. Dat vond ik wel belangrijk. Idem voor de automaat.
Maar wat een uitstraling blijkt de auto te hebben! Zoveel belangstelling voor een auto heb ik nog nooit meegemaakt. Jongere collega’s hebben het over een 4 deurs coupe. Ik word achternagelopen met de vraag wat voor een auto het is, op de snelweg strapatsen van medeweggebruikers etc etc. Zou het ook aan de 20-inch velgen liggen?

Auto is mooi afgewerkt. Verbruik is prima; ca 1 op 12. Gebruik de auto echter niet op het dorp. Daarvoor hebben we een vuurrode Ford Fiesta ST-line. Ook leuk.

Al die multimedia hoeft voor mij niet. En spraakbesturing moet wel intuïtief werken....en dat doet het niet. Start-stop-systeem werkt te snel, dwz de auto slaat te snel af. Dus in mijn individuele instellingen staat die dus niet aan. Kan niet de bedoeling zijn.
Verder zeer blij met de auto. De S90 is een elegante auto en daarvan zijn er niet meer zoveel.