Volvo S80 2.5T (2006)

autoreview

Volvo S80 2.5T (2006)

Signalement

UitvoeringS80 2.5T
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf144.000 km
KM-stand laatst175.000 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volvo s80

  • 144.500 km

Goededag,

ik ben Jamie, woonachtig in zeeland, dit is mijn eerste review dus ik hoop dat alles naar wens is.

Ik zit veel rond te kijken naar reviews van anderen en omdat het zeer leuk is om dat te lezen dacht ik bij mezelf, laat ik mijn auto er eens opzetten omdat ik mijn type auto nog niet tegen ben gekomen.

Mijn huidige auto is dus een Volvo s80 2.5t uit 2006
Ik kom dus van een volkswagen golf 2,3 v5 een geweldige auto maar omdat hier veel onderhoud aan was toch maar weggedaan.

Ik heb tijdelijk even in een volvo s40 gereden uit 2002 en omdat ik hier zo onder de indruk van was hoe lekker deze auto reed was ik gelijk om. Ik wilde weer een volvo!

Na lang te hebben gezocht naar welk model ik wilde en bouwjaar en km stand, ben ik toch uitgekomen op het vlaggenschip van volvo, de s80.
Eerst wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken als ik hem aan vrienden en familie liet zien op internet waren de meningen nogal verdeeld, de een vond hem prachtig en de ander vond het maar een "oude lulle bak"
Maar aangezien ik weinig om de mening van andere geef ben ik toch voor een s80 gegaan, ik wilde graag de 2.5t omdat ik niet anders las dat het een geweldig sterke en betrouwbare motor is, en dat is het zeker.
Ik wilde eigenlijk de auto van 2008 of hoger maar toen ik deze op internet zag was ik verkocht.
Een mooie zwarte volvo s80 2.5t met veel opties oa:
Vol lederen bekleding
Verwarmde voorstoelen
Elektrisch verstelbaren voorstoelen met geheugen
Navigatie
Dynaudio geluidssysteem
Dubbelglas
Parkeersensor van voor en achter
Schuif/kantel dak
Het enige wat ik miste was xenon verlichting verder zit er alles op wat ik wilde.

Het het een geweldig auto om mee te rijden. Heerlijk rustig en vooral stil mede door het dubbelglas rondom in de auto kan je gewoon fluisteren tegen elkaar als je 120 rij.
Het dynaudio is geweldig mooi lekker zwaar geluid en perfect aan te passen naar je eigen wensen.
Het RTI navigatie systeem ben ik minder over te spreken het is verouderd en niet handig om mee te werken, nu ben ik vrij snel om erachter te komen hoe systemen werken, maar zelfs na een halfjaar snap ik er vrij weinig van en werkt het gewoon slecht.

Qua onderhoud is er al vrij veel aan gedaan, ik heb de auto nu een halfjaar en in dat halfjaar stond hij nog wel in garantie gelukkig want er is veel aan gedaan, waaronder de versnellingsbak (automaat) gespoeld, stuurbekrachtigingspomp vervangen, waterpomp vervangen, en reparatie set voor de schokdempers en nog aantal kleinen dingen, maar toch al snel rond de 2000 aan kosten wat er aan vervangen is.
Hij is sinds 2 maanden uit de garantie en heb er nog
Niks aan gehad, net 2 nieuwe voorbanden maar dat is niks raars.

Verder heb ik de auto laten chippen naar 250pk en 420nm
Hierdoor rijd de auto echt stukken beter iederekeer bij een stoplicht wegrijden is geweldig, en bij inhalen hoeft de auto meestal niet terug te schakelen door het hoge koppel trekt de auto vrij snel op, verbruik let ik zelf niet zo op auto geeft als sinds het begin 10,5l/100 aan dus dat is prima.
Ik tank overigens wel altijd 98.

Mochten er nog reparaties zijn of andere dingen komt er het zeker op, reacties of vragen zijn altijd welkom!

hij blijft maar gaan

  • 155.000 km

Nu zo'n 10.000 km gereden met de Volvo en nog steeds een geweldige auto.
Ik gebruik hem voor m'n werk heen en weer wat niet zo ver is zo'n 20 km heen en terug, maar in mijn vrije tijd rijden wij heel erg veel, naar familie die door heel het land wonen en wij doen veel uitstapjes dan tikken de kilometers er goed bij.
Ik heb zitten twijfelen om deze auto aan te schaffen in een diesel, heb bij aanschaf wel in een diesel gereden, maar de 2.5t trok mij toch meer aan.

Tot nu toe geen problemen gehad verder alleen terug moeten gaan naar de chipper omdat het niet helemaal goed werkte.
Soms gaf hij wel z'n volle vermogen en soms weer niet, even terug gegaan, aangesloten op computer en binnen 5 minuten was het weer in orde de volle 270pk weer tot mijn beschikking.

Het enige wat mij heel erg stoort is dat mijn achterbanden enorm veel herrie maken onder de 100km/ph.
Heb ernaar laten kijken en bleek dat ze 'gecurved' waren, enige oplossing: nieuwe banden dat zag ik niet zitten aangezien er nog veel profliel op de banden zitten, dus wachten tot de voorbanden op de helft zijn die gaan dan naar achteren en nieuwe op de voorkant.

Ze zeggen dat bij het chippen een auto zuiniger word, ik heb er weinig van gemerkt voor dat ik de auto liet chippen stond verbruik op 10,5l /100 en nu is het naar 11.0l / 100.
Soms schrik ik wel beetje op de snelweg als ik met cc rond de 120 zit draait de motor rond de 2200 toeren en dan nog zit het verbruik op de 8,5l / 100 wat toch vrij fors is terwijl de auto zo rustig draait.

Vorige week nog met z'n 4e naar Amsterdam geweest en dan word toch zeker 10x gezegd dat het zo'n geweldige rustige auto is en zo comfortabel en ook op de achterbank.
Na een rit van 3uur gewoon uitstappen en mensen niet zien uitrekken of naar hun rug grijpen, en dan weet je weer waarom je deze auto heb gekocht.
Het enige probleem was wel het parkeren, ik ben natuurlijk het zeeuwse landschap gewend dus altijd plek zat voor te parkeren en nu in Amsterdam word je er even aan herinnerd dat je met een auto van bijna 5 meter op pad bent.

Verder geen spannende dingen op te merken volgende maand gaat hij naar de keuren ben benieuwd wat eruit komt.
mochten er tussendoor nog opvallende dingen zijn meld ik het zeker!

genieten

  • 165.000 km

De Volvo is nu alweer zo'n 20.000km in mijn bezit, en nog steeds genieten, iedere dag weer!
Verbruik blijft steeds rond de 11.0l/100km zitten, nu zijn dat wel allemaal ritjes rond de kerk dus ik stoor me hier niet aan.
Nog altijd geen gekke dingen gehad of grote kosten gelukkig.
Enige wat ik wel heb gehad was een kapotte veer aan het rechter voorwiel, ik hoorde ineens veel geratel als ik over drempels reed en over steentjes, dus ik naar de garage bleek dus gewoon m'n veer door 2 gebroken te zijn.
Best vreemd had hier nog nooit van gehoord maar volgens garage geen probleem, waarschijnlijk het gevolg van veel in Belgie rijden met hun geweldige wegen.
Kostten waren zo'n 100euro dus viel nog mee.
Verder nog APK en grote beurt gehad.
Ik heb gevraagd goed op te letten voor mankementjes aangezien we nog op vakantie gingen naar Italie ermee.
Volgens de garage niks aan de hand dus ze kan er weer een jaartje tegenaan.

Dus we zijn lekker op vakantie met der geweest.
Naar Italie, Lazise om precies te zijn, aan het Gardameer.
Nou kan ik wel heel lul verhaal ophangen hoe lekker die vakantie was, maar daar hebben jullie niks aan.
Maar jullie hebben net zo min aan als ik moet vertellen hoe de Volvo zich heeft gedragen.
Gewoon in één woord: Geweldig!
Helemaal niks van problemen of gezeur gehad, alles werkte perfect.
Zelfs het RTI navigatiesysteem deed het goed, in 1 keer zonder rare omwegen naar onze bestemming gestuurd.
Airco heeft gewoon zijn werk gedaan, net als de rest van de auto, het was echt genieten, het is gewoon overduidelijk dat ze voor zulke dingen gemaakt is.
Het was een goede 2900 kilometer, heen en terug en daar ook nog beetje rondgereden.
Verbruik heeft rond de 10.0l/100km geschommeld en had daar ook niks anders van verwacht.
Tot zover de vakantie met de Volvo.

Nu heb ik nog wel kleine mededeling voor de mensen die het leuk vinden.
Ik heb paar weken geleden een Cadillac sedan Deville gekocht uit 1963 met een 6.4 V8, Heerlijk die bak, ziet er niet super uit maar dat komt nog wel, gewoon voor project erbij genomen.
Deze auto stond te koop in Groningen, dat is voor ons aan de andere kant van het land, dus we gingen stukje over Duitsland, en je kan het wel raden,daar is ze even goed op der staart getrapt.
Ik verwachtte er heel veel van, maar ze ging als een gek naar de 200 km per uur en daar stopte het.
Ze kroop langzaam naar de 210 en daar bleef ze op, dus CC erop en de laatste 15km met 210 per uur gereden.
Dat was wel even leuk, alleen nam ik toch met zweethandjes de afslag, wat een snelheid is dat.

Tot zover deze update, als er weer spannend dingen zijn komen ze er zeker op!

Nog altijd prima!

  • 175.000 km

Nog altijd prima te doen in de Volvo!

Intussen weer 10.000 km erbij en nogsteeds geen problemen of rare dingen te melden, heb intussen wel de achterbanden vervangen omdat ik helemaal gek werd van het gezoem van de gecupte banden.
2 nieuwe Michelin banden erop omdat die ook al op de voorkant lagen, dus de oude achterop en de nieuwe voorop.
En dit had ik veel eerder moeten doen, heerlijk om weer die doodse stilte aan boord te hebben!

Het enige nadeel wat ik nu voor de eerste keer merk is de carrosserie vorm; een sedan.
We zijn momenteel bezig met een verbouwing en verhuizing waardoor we regelmatig spullen moeten vervoeren, en er past gewoon helemaal niks in de Volvo, ik wist dit natuurlijk van te voren maar had het niet zo erg verwacht.
We hadden een tafeltje en 2 stoeltjes staan in ons oude huis en we namen dit mee naar het nieuwe huis en zelfs dit paste niet, en in de twingo van het vrouwtje was het geen probleem, konden zelfs 4 stoelen meenemen!
Dus dat is wel klein puntje wat ik in mijn achterhoofd hou als er een nieuwe komt, dan word het zeker een station!

Heb ondertussen ook zitten zoeken voor de Volvo te vervangen, aangezien de km stand naar de 200.000 km begint te gaan en ik bang ben dat ik er dan niet veel meer voor terug ga krijgen.
Zit toch weer in de zelfde klasse rond te kijken bmw 5-serie touring, Mercedes-benz E-classe estate, Volvo v70
Nu zijn de modellen die mij aanspreken toch nog erg prijzig.
Ik wil toch een auto die zeker boven bouwjaar 2010 zit, maximaal 150.000km en minimaal 250pk.
En hij moet beetje leuk in de opties zitten.
Maar alle auto's zitten dan toch wel tussen de 25 en 30k wat ik relatief veel geld vind voor een andere auto.
Dus zolang de Volvo nog rijd gaan we er gewoon mee door.

Verder gaat het met de cadillac ook prima! Ik ga er zeker binnenkort een revieuw van maken, al is dit erg lastig omdat ik minimaal met die auto rij, en zeker in deze periode.
Intussen is er een nieuwe carburateur op gekomen omdat de oude volledig versleten was en niet meer compleet, nu start en rijd hij al zoveel beter!
Het volgende wat we ermee gaan doen is volledig motorisch in orde zetten, alle pakkingen rubbers vloeistoffen vervangen en verversen zodat we ons geen zorgen hoeven te maken als we een keer willen gaan rijden.
En daarna flink doorsparen en dan kan de restauratie beginnen!

Als er nog spannende dingen zijn komen ze er zeker op!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens