Volvo S80 2.4 170pk (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S80 2.4 170pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 109.400 km |
KM-stand laatst | 127.000 km |
ERVARINGEN
- 127.000 km
Deze auto kwam op mijn pad terwijl ik zoekende was naar een V70. Ach ja waarom wil je een V70 als je hem qua bagage toch nooit vol stopt tot het dak (je kent die mensen wel... rijden zonder zicht naar achter)
Een S80 is goedkoper in aanschaf en is lichter in gewicht (1 klasse in de wegenbelasting) En na eerder een S40/V40 en ook een V70 kan ik zeker stellen, dat deze auto rijdt als de bekende god van Frankrijk.
Dit is dus mijn vierde Volvo en zeker niet de laatste. Over de motoren (5-cilinders en 2.4 of 2.5) hoef ik niet te vertellen. Betrouwbaar tot vele kilometers !
Deze auto is absoluut onder gewaardeerd en is terecht de eerste auto geweest met 5-sterren NCAP test en de limousine onder de Volvo’s. Ook in het verbruik is deze auto niet ’buitensporig’. Op de snelweg, cruise control op 130 en dan 1 op 12,7 is zeker netjes te noemen voor een auto van dit kaliber, lijkt me...
Het is een auto met heel veel luxe en een geweldig Volvo audio systeem voor heel veel kilometers. De volgende wordt een S80 nieuw model, dat is zeker!
Negatief: - Uiterlijk (niet echt sportief, mijn pegasus 17 \" velgen moeten eronder)
- Zicht rondom is beperkt, mede gezien zijn afmetingen
- Daagt niet uit bij korte ritten (brave auto)
Positief: - Degelijkheid en afwerking
- Motor 2.4 5 cylinder (immers ooit de redding van VOlVO en nog steeds in
in de basis het 850 blok)
- Stoelen en ruimte algemeen
- Audio systeem
PROBLEMEN
- 127.000 km
Natuurlijk als de airco pomp stuk gaar (ervaring V70) of je moet een printplaatje vervangen... hoop je ’stilletjes’ had ik maar een Suzuki (qua kosten onderdelen), maar dit weegt niet op tegen het comfort, veiligheid en betrouwbaarheid van deze auto m.i.
Tegenwoordig zijn er legio Volvo specialisten in gebruikte onderdelen en daar kun je goed terecht. De montage en beurten doe ik bij de volvo dealer zelf (ook overige Volvo’s) simpelweg omdat daar de diepgaande kennis is van dit product.
Ik zal alle kosten in deze review bijhouden.
* Inmiddels is de auto naar de garage geweest voor een nieuwe l.sonde en de remschijven zijn voor vervangen (voorzorg)
De auto heeft net 2 ritten naar Oostenrijk achter de rug (dikke 4500 km)verbruik met skibox 130 km/cruisecontrol 1 op 11,4 en verbruik zonder skibox 140 km/cruisecontrol 1 op 12,3. Geen problemen in de bergen en heerlijk uitgerust aangekomen in de S80.
* de vakantietrip naar Frankrijk was genieten met deze \"limo\" met de caravan van 1300 kilo is dit een geweldige combinatie. De motor heeft het goed naar zijn zin!
Met een verbruik van 1 op 9 zal ik ook nu niet klagen. Technisch geen problemen gehad. De auto is naar mijn mening zeer ongewaardeerd en dit gevoel is alleen maar sterker geworden. Dit najaar op zoek naar een iets nieuwere volvo, maar ook doet de Saab 9-3 sportsedan nu mee (1.8T)Een S40 met de 2.4 5-cylinder lijkt het te gaan winnen, maar goed inruilprijzen delen natuurlijk mee in deze beslissing.....
De S80 nieuw model (beschreven als volgende auto)moet even op zich laten wachten, maar er is een in de famillie (2007 momentum uitvoering full options, dus...... :)geduld
AUTO IS VERKOCHT ***einde Revieuw****
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.