Volvo S70 2.4 170pk Europa Exclusive (2000)

autoreview

Volvo S70 2.4 170pk Europa Exclusive (2000)

Signalement

UitvoeringS70 2.4 170pk Europa Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf218.000 km
KM-stand laatst237.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabel en wendbaar

  • 237.000 km

Ik zat vorig jaar even zonder auto ivm het inleveren van de lease-auto en via familie was deze goed onderhouden S70 beschikbaar. Een mooie luxe uitvoering met alles erop en eraan, 170 pk zonder turbo 5 cylinder. Creme leren bekleding en Europa Exclusive uitvoering, zo'n beetje de laatste die werd geleverd in augustus 2000. Ik had dit model in mijn Volvo rijders bestaan overgeslagen (ging van een 940 lpt naar een V70N in 2000). Ik had ooit wel een proefrit gemaakt in de nieuwe S70 en ik kon me nog goed herinneren hoe soepel dat reed. Deze auto was altijd goed onderhouden bij de dealer en mijn oom was de 2e eigenaar en reed de laatste jaren niet veel meer. Daarom heb ik de auto even goed onderhanden genomen, distributieriem laten vervangen, airco gecheckt op een clubdag van de 850 club. Er zat wat speling op het stuur, dus er even onder gekeken en het bleek dat een stuurkogel te veel speling had. Dus dat ook laten vervangen en meteen een veerpootbrug gemonteerd en laten uitlijnen. De auto stuur nu weer perfect, en heerlijk licht.

Het beige leer was wat zwart geworden en met Riwax producten en hulp van een professional was dat zeer snel in een uurtje weer als nieuw. Om een caravan te trekken hebben we een trekhaak laten monteren. Achteraf gezien had ik dat beter bij de dealer kunnen laten doen. De dorpsgarage had ondanks mijn verzoek geen originele kabelboom besteld, en niet alles correct aangesloten. Dat is daarna overigens prima hersteld. Als caravantrekker gaat het redelijk goed. Omdat er 15 inch zomervelgen onder zitten, is er wel wat speling op de achteras bij het trekken van een zware caravan, doordat de bandwang vrij hoog is. Ik heb een set 16 inch velgen met winterbanden eronder liggen en dat stuurt wel wat strakker.

Ik ben echt ontzettend tevreden over deze auto. Allereerst rijdt het zeer comfortabel door toepassing van het subframe voor en achter. Je hebt weinig motorgeluid of trillingen / drempels in het interieur. Je zit lekker rechtop met een goed zichtbaar dashboard, en ook achterin is er genoeg plek voor 3 volwassenen. De kofferbak is ruim genoeg voor de wekelijkse boodschappen, of klusspullen. Er zit nog een echt reservewiel in voor het geval je dat nodig hebt.

De stoelen zitten nog prima, en ik heb 2 originele Volvo speakers in de hoedenplank gemonteerd en een Alpine DAB radio/carkit laten inbouwen. De DAB converter is aangesloten op de standaard elektrische antenne, dus geen plakantenne op de voorruit nodig. Alpine is zowel op FM als op DAB fantastisch. Ben blij dat de oude dealer Sony radio is vervangen. Verder heb ik de lampen vervangen door extra wit Philips dim/grootlicht en alle overige gloeilampen ook ververst. Geeft weer wat meer licht rondom.

Op zomerbanden (Michelin Energy Saver 15 inch) rijdt ie gemiddeld 1 op 12,5 (veel snelweg), en op winterbanden die op 16 inch staan 1 op 11. Olie verbruikt deze motor wel, maar je moet hem niet tot aan max vullen heb ik gemerkt en gelezen. Halverwege de peilstok is het beste, anders gooit ie het er zelf uit. Ik heb wat TSL toegevoegd voor extra levensduur. De 170 pk non-turbo motor maakt het geen supersnelle auto, wel een soepele om lekker op de cruise control te rijden. Ik heb diverse nieuwere modellen gereden, en mij valt op dat de S70 lichter stuurt en zeer wendbaar is in de bergen en buitenwegen. Hij stuurt gewoon veel lekkerder de bocht in dan mijn V70 diesel en mijn V60hybrid.

Onderdelen voor deze auto zijn nog uitstekend verkrijgbaar en betaalbaar. Het onderhoud kun je nog prima bij de dealer laten doen. Ik heb onlangs de remblokken voor en schijven en een remklauw laten vervangen. Dat mag wel bij meer dan 2 ton op de teller.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.