Volvo S60 D2 R-Design (2013)
autoreview

Signalement
Uitvoering | S60 D2 R-Design |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 43.000 km |
KM-stand laatst | 87.000 km |
Yes.....S60 R-design full options
- 49.000 km
Zo na een maandje rijden en 5000 km verder even een gebruikersupdate van mijn volvo S60:
Met zo'n 120 km / dag ( 50% snelweg, 40 % 80 km weg en 20% stad) komt het gemiddelde verbruik uit op 5,5 liter/100 km. Netjes, maar nog ver van de fabriekswaarde af. Qua rijden, ja de auto nodigt uit tot -waar mogelijk- rijden en gas geven/verminderen met de cruise-control. Eigenlijk gebruik ik de gaspedaal alleen maar met het optrekken vanuit stilstand en na 40 km/uur hoppa de cruisecontrol erin. Verrassend is dan de powershiftbak: het komt zelden voor dat ik een "stoplichtsprintje" verlies....Het hele rijkarakter van de auto maakt je dus tot een relaxte bestuurder.
Vingertjes aan het stuur, knopjes bedienend, relaxed achterover hangend in de supergoede stoelen, muziekje aan, dakje open en genieten maar. De powershift doet zijn werk opmerkelijk stil en overschakelen gaat geluidloos en vrijwel onmerkbaar. Het vermogen wordt door de bak perfect verdeeld, als mis ik toch wel die schop in je rug die ik had bij de handgeschakelde v50 op het moment dat de turbo erin kwam. Maar ja, ingeruild voor comfort, dus niet erg.
Het gevoel is dat je helemaal niet snel gaat, maar als de rest van de optrekkende auto's snel kleiner worden in je binnenspiegel, heb je toch zoiets van...huh ?
In het dagelijkse woon werkverkeer dus heerlijk....en op langere ritten in Duitsland is cruisen met 180 km/u ook geen straf. De sublieme geluidsinstallatie in combinatie met een usb stick met mijn favoriete muziek maakt er iedere dag een klein feestje van.
Conclusie: iedere dag stap ik met plezier in mijn S'je. De geur van het leer (gliptone), de perfecte klimaatregeling (en snel warm worden), de muziekinstallatie, de zit in de goed ondersteunende sportstoelen en het haast spelenderwijze rijgedrag maken de overstap van de V50 naar de S60 een goede keuze.
Tussenstand bij 74 000 Km
- 74.000 km
Inmiddels staat de teller van mijn S60 op 74000 km. Dagelijks woon-werkverkeer van 130 km/dag tikt aan. Maar met een actieradius van een kleine 1200 km valt het tanken reuze mee.
Geen enkel probleem tot nu toe. Het verbruik stabiliseert zich rond de 5 - 5,2 liter/100 km. Iedere dag genieten van de fantastische geluidsinstallatie, gevoed door mijn stickje met de laatste deep house mixen. Met droog weer dakje open, achterover in de sportzetels, automaat op cruisecontrol en wie doet je wat.
Jaar verder....doorrijden of naar lease ?
- 84.000 km
Probleemloos...echt probleemloos het afgelopen jaar. Geen verrassingen of gekke defecten gehad. Geen enkele :-)
In de tussentijd er wat mudflaps op geschroefd en een setje originele volvo sunscreens aangeschaft. Het verbruik stabiliseert zich tussen de 4,8 en 5,2 liter diesel/100 km. Olieverbruik 0,0.
Eigenlijk wil ik deze auto nooit meer kwijt. Oh...maar wacht ff.
Werkgever vindt mijn bijna 1000 km/week toch wel wat veel, dus heb de vraag gekregen of ik wil gaan nadenken over een lease variant.
Verkopen ? Mijn s60 ?? wuth ?............
Te vroeg afscheid vanwege overstap naar lease
- 87.000 km
Tja, het is toch een verkoop van de Volvo en de gang naar een lease-auto geworden. In twee dagen is de auto verkocht en heeft een nieuwe eigenaar gekregen.
Als voorloper heb ik een BMW 116 EDE. Nou dan is het verschil meteen pijnlijk duidelijk. Niet dat er iets mis is met de BMW hoor, maar de S60 is toch echt een paar klassen hoger qua rijden en comfort.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.