Volvo S60 2.5T Summum (2004)

autoreview

Volvo S60
Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60Volvo S60 - interieurVolvo S60 - interieurVolvo S60Volvo S60

Signalement

UitvoeringS60 2.5T Summum
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst165.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Proefrit, aankoop eerste rij ervaringen

  • 161.000 km

Vorige week gaan kijken naar een nieuwe auto. Ik reed een Toyota Verso en m'n vrouw een oude Nissan Primera. Deze laatste was aan vervanging toe. Mijn vrouw zou met mijn Toyota gaan rijden en ik wilde wat representatievers, sportievers en luxers uitzoeken.

Omdat ik Volvo een goede uitstraling vind hebben en de auto's (zeker de oorspronkelijke Zweedse modellen zoals de S60 en oude S80) een uitstekende kwaliteits- en bouwreputatie hebben.

Na wat zoeken op het internet viel mijn oog op twee auto's: een S60 T5 handbak en een S60 2.5T automaat. Met beide een bezichtiging en proefrit gedaan. De T5 maakte een afgeragde indruk. Losse bekledingsdelen, oud leer, versnellingsbak die kraakt. De 2.5T zag er uit als nieuw. Proefrit met de 2.5T leerde dat deze (met 210 pk) meer dan voldoende vermogen heeft. De T5 heeft eerder te veel in de zin dat de voorwielen het nauwelijks aan de straatstenen kwijt kunnen. Sportiever, maar minder harmonieus. Daarom viel de keus dus op de S60 2.5T.

Ik rijd er nu een paar dagen mee en wat opvalt is:
- comfortabel en toch sportief
- goede geluidsisolatie
- waardoor het uitstekende geluidsysteem nog beter tot zijn recht komt
- versnellingsbak (automaat) schakelt soepel (tot je kickdown activeert)
- verbruik in de stad hoog (1 op 7) en op de snelweg prima (1 op 11,5)
- gemiddeld kom ik nu op zo'n 1 op 10 uit
- ergonomie uitstekend
- leer is nog verder opgeknapt na schoonmaak- en onderhoudsbeurt
- auto bij 160 km/u nog steeds zo stabiel als een trein op rails
- zwart exterieur, beige lederen interieur met (echte) aluminium accenten is een mooie, representatieve combinatie
- navigatie (2004) is nu echt verouderd en nauwelijks bruikbaar
- stoelverwarming is dat wel, ook buiten de wintermaanden om ontspant het de rug
- aflegruimte voorin prima, achterbak niet al te groot

Eind deze week voor het eerst een echt grote rit: heen en weer naar Hongarije. 3.000 km in twee reisdagen. Ik verwacht fit uit te stappen, een verbruik van 1 op 10 te realiseren en ga kijken hoe de auto zich houdt bij 200 km/u plus in Duitsland

I'll keep you informed!

Eerste lange reis

  • 165.000 km

Mooi. De rit naar Hongarije en terug zit er op. Iets meer dan 3.000 km in 4 dagen. Wat positief opvalt:
- Het comfort (goede stoelen, ergonomie en weinig geluid te horen)
- Het verbruik op de snelweg (1 op 11 bij gemiddeldes van 130 tot 14 kmh)
- Stabiliteit & wegligging

Wat beter zou kunnen:
- Afrolcomfort op slechtere wegen (waarschijnlijk zit er een sportonderstel op de auto)
- Radio/CD-bediening niet op stuur
- Zitruimte achterin en kofferbak houden niet over

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.