Volvo C70 2.4i Summum (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C70 2.4i Summum |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 229.320 km |
KM-stand laatst | 235.000 km |
Geen oude Amerikaan maar een jonge Zweedse.
- 232.500 km
Na ongeveer een jaar zoeken naar een leuke tweede auto heb ik vorige maand eindelijk gevonden wat ik zocht.
Aanvankelijk was het de bedoeling om een dikke Amerikaan uit de jaren zeventig aan te schaffen maar na enkele auto's bekeken te hebben ben ik van dat idee afgestapt.
Aangezien ik geen sleutelaar ben en niet echt de ruimte heb om hem s'winters te stallen leek het mij verstandiger om maar naar iets uit te kijken wat gebruiks vriendelijker is.
Maar ja wat dan? Er is zoveel moois te koop dat ik eerst maar een lijstje heb samengesteld waar de auto aan moest voldoen.
1. de auto moet een hoog fun gehalte hebben.
2. Comfortabel.
3. Uitstraling.
4. Auto moet netjes zijn (geen afgeragde bak).
5. Geen alledaagse 13 in een dozijn auto.
Marktplaats app geraadpleegd en zoeken maar.
Al snel kwam ik erachter dat een cabrio ( oké ik heb een midlifecrisis, so be it) wel erg leuk kan zijn in de zomer en wellicht een aantal dagen in het voor en najaar.
Cabrio ingevuld bij de zoektermen en zoeken maar.
Uiteindelijk bleven er 3 auto's over die maar eens bekeken moesten worden.
Een Renault ( te alledaags) een MG TF (erg leuk karretje) en een Volvo.
Na 2 C70 bekeken te hebben was het bij de derde raak.
Een Summum uitvoering in een prachtige kleurstelling (blauw met beige leder interieur) met een trekhaak.
De koop was snel gesloten en binnen een week was ik dakloos aan het rijden.
Nu een maand verder ben ik uitermate tevreden met mijn nieuwe Zweedse vriendin.
Zij rijd heerlijk, comfortabel en stil.
Met het dak dicht merk je totaal niet dat je in een cabrio zit en met het dak open is het echt genieten.
Voor een auto met ruim 2 ton op de teller schakelt, stuurt en remt zij nog perfect en merk je dat het destijds een kostbare auto was.
Geen piepjes,rammeltjes of kraakjes, stoelen die goed zitten en elektrisch verstelbaar zijn en bijna alle luxe die destijds leverbaar waren.
Het verbruik valt niet tegen voor een 170pk 5 cilinder. Momenteel verbruikt zij tussen de 1 op 12 en 13 wat met een rustige rijstijl acceptabel genoemd mag worden.
Het is een zware auto en dat merk je, alles is solide en stevig.
Door het ontbreken van een turbo nodigt de auto niet uit om hard te rijden, voor een beetje snel optrekken moet je haar hoog in de toeren gooien en persoonlijk vindt ik niet dat dat bij zo'n auto past al is het wel lekker om af en toe haar roffel te horen die de 5 cilinder geeft.
Tot nu toe geen echte minpunten kunnen vinden, al zijn er altijd wel dingen die in een andere auto die ik heb gehad beter waren.
Zo schakelt een Honda Accoord beter, zijn de stoelen van een Rover 75 2,5 Sterling beter vertstelbaar en is met name het zicht naar achter erg onoverzichtelijk (gelukkig heeft zij een paar lekkere piepers in d'r bumper).
Wat mij betreft mag de zomer komen!
Kleine update
- 235.000 km
Sinds het vorige verslag is er niet zoveel te melden.
Het verbruik blijft schommelen tussen de 1 op 12 en 13 met een rustige rijstijl en veel 80 kilometerwegen vind ik dat acceptabel.
Het schakelen gaat van 3 naar 4 een beetje haperig je moet hem er goed induwen anders vliegt ie uit eruit maar als je daar rekening mee houdt is het niet zo erg.
De stoel krijg ik maar niet in de ideale positie, hij is aan alle kanten elektrisch verstelbaar maar net niet zo als ik dat wil.
Verder ben ik tevreden met mijn Zweedse schone zij rijdt mij overal zonder problemen naar toe en als het ook maar even kan gaat het dak eraf want cabrio rijden met mooi weer is echt super genieten!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.