Volvo 940 Estate GL 2.3i (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 940 Estate GL 2.3i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 398.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze Volvo is de laatste die op de achterwielen wordt aangedreven. Hiermee is het een, zoals vaak gezegd wordt, lijnrechte opvolger van de Amazone met de 1800 motor. Wat heel goed bevalt, zelfs na 400.000km rijden zijn de stoelen en de kwaliteit van het interieur. Niets kraakt alles werkt, inclusief electrische ramen, schuifdak en stoelverwarming. Het rijcomfort is groot en de zitpositie in combinatie met de plaatsing van schakelaars ed is uitstekend. De auto rijdt verder probleemloos op gas en benzine.
De rijeigenschappen zijn verre van dynamisch. Zowel het vermogen, vooruit als afremmen is beperkt. De 2.3 krijgt de auto vooruit, maar veel overcapaciteit is er niet bij. Het koppel van de motor ligt gelukkig vrij laag waardoor de auto wel krachtig (maar dus niet snel) is.
Waarom wel:
comfort ++
ruimte +++
relatief zuinig (1:8.5 gas) +
robuust +
Waarom niet:
motorvermogen -
remkracht -
PROBLEMEN
Ongeveer rond de de 400.000 km zijn de volgende zaken kapot gegaan:
brandstofpomp (300eur)
startmotor (150eur sloop)
dynamo (is vervangen voor aankoop)
verder is de startonderbreker er de oorzaak van dat na een lange rit de wagen niet wilde starten. contact maken op de startmotor en zo het circuit bypassen was de oplossing. De permanente oplossing zit in het afzweren van de afstandbediening en ouderwets met de sleutel de wagen openen.
Verder geen, wel is zaak om de auto netjes om de 15000km te laten beurten, anders kan je een dergelijk hoge km stand wel vergeten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren