Volvo 940 Estate GL 2.3i (1991)

autoreview

Volvo 940 Estate
Volvo 940 EstateVolvo 940 EstateVolvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940Volvo 940 - interieur

Signalement

Uitvoering940 Estate GL 2.3i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf398.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze Volvo is de laatste die op de achterwielen wordt aangedreven. Hiermee is het een, zoals vaak gezegd wordt, lijnrechte opvolger van de Amazone met de 1800 motor. Wat heel goed bevalt, zelfs na 400.000km rijden zijn de stoelen en de kwaliteit van het interieur. Niets kraakt alles werkt, inclusief electrische ramen, schuifdak en stoelverwarming. Het rijcomfort is groot en de zitpositie in combinatie met de plaatsing van schakelaars ed is uitstekend. De auto rijdt verder probleemloos op gas en benzine.

De rijeigenschappen zijn verre van dynamisch. Zowel het vermogen, vooruit als afremmen is beperkt. De 2.3 krijgt de auto vooruit, maar veel overcapaciteit is er niet bij. Het koppel van de motor ligt gelukkig vrij laag waardoor de auto wel krachtig (maar dus niet snel) is.

Waarom wel:
comfort ++
ruimte +++
relatief zuinig (1:8.5 gas) +
robuust +

Waarom niet:
motorvermogen -
remkracht -

PROBLEMEN

Ongeveer rond de de 400.000 km zijn de volgende zaken kapot gegaan:
brandstofpomp (300eur)
startmotor (150eur sloop)
dynamo (is vervangen voor aankoop)
verder is de startonderbreker er de oorzaak van dat na een lange rit de wagen niet wilde starten. contact maken op de startmotor en zo het circuit bypassen was de oplossing. De permanente oplossing zit in het afzweren van de afstandbediening en ouderwets met de sleutel de wagen openen.

Verder geen, wel is zaak om de auto netjes om de 15000km te laten beurten, anders kan je een dergelijk hoge km stand wel vergeten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.