Volvo 740 GL 2.3 Estate (1990)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 740 GL 2.3 Estate |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1990 |
| Jaar van aanschaf | 2001 |
| KM-stand bij aanschaf | 207.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een eigen gezicht heeft hij zeker, iets van een stroomlijn absoluut niet. Sportieve aspiraties zijn hem ook vreemd; een moderne TDI rijdt, anti-slipgeregeld en ABS-geremd, nostalgisch glimlachend bijna rondjes om hem heen. Het ruimte-aanbod is echter onovertroffen, zijn betrouwbaarheid bijna spreekwoordelijk en mocht het vekeerstechnisch onverhoopt eens flink fout gaan, dan zit je bijzonder veilig in je stalen (zelfs verzinkte!) fort. Het comfort ligt, zelfs naar de huidige maatstaven, op een prettig hoog niveau met stoelen waar je in kunt wonen en meer dan voldoende hoofd- en beenruimte voor onze bovengemiddeld lange Europese ledematen. Echt een auto voor de liefhebber die lak heeft aan trends, stroomlijn en stoplichtsprintjes, maar die gaat voor de legendarisch lange levensduur, de enorme ruimte en de van Volvo bekende veiligheid. En dat hij al deze zaken niet kan combineren met een verbruik van 1 op 17,5 wordt onmiddellijk vergeven.
PROBLEMEN
Uitgezonderd het vervangen van de uitlaat, distributieriem en koppelingsplaten, nog geen enkel teken van vermoeidheid.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Volvo V60 (2018 - 2025) - Occasion aankoopadvies

Waarom zag je vroeger vooral campers van Westfalia en is dat nu een stuk minder?

Dit is waarom mysterieuze auto’s met blauwe lampen andere auto's aan de kant duwen

Nu zijn ze duurder maar Wiborg kon nog voor relatief weinig een Mazda MX-5 als eerste auto kopen

Lezersreacties (0)
Reageren