Volvo 460 1.8i Experience (1996) #2

autoreview

Volvo 460 1.8i Experience (1996)

Signalement

Uitvoering460 1.8i Experience
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf29.000 km
KM-stand laatst61.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste auto

  • 29.000 km

Al van jongs af aan roep ik dat ik een Volvo wilde, bij voorkeur een dikke 850 of een 940. In het echte leven helaas duur in aanschaf (met redelijke kilometerstand), wegenbelasting en zuipen als een tempelier. Uiteindelijk maar eens bij 850´s kleine broertje gaan kijken, de 460.

Donkerblauw, lage kilometerstand en hij zag er prima uit. Testrit gemaakt, reed heel best. Nog wat van de prijs af en
het was de mijne, met een brede grijns naar huis gereden.

Betrouwbaar, wel wat achterstallig onderhoud

  • 39.000 km

Inmiddels ruim 10 000 km verder. Er bleek wat achterstallig onderhoud te zijn. Nieuwe vloeistoffen, banden uitgedroogd dus 4 nieuwe banden, nieuwe bougies, nieuwe verdelerkap, remklauw zat vast dus nieuwe remklauw en remblokjes. Maar voor een aantal honderd euro ben ik er (hopelijk) voorlopig weer vanaf.

´t Volvootje heeft me nog nooit in de steek gelaten, sneeuw (goeie kachel) of 40 graden (geen airco, mis ik wel), loopt als een zonnetje. En de auto is vrij rap, kan prima met het verkeer mee. Verbruik erg wisselend, veel snelweg en lange stukken ruim 1 op 13. Veel korte ritten gaat het snel terug naar 1 op 10,5.

Veel binnenruimte, 4 volwassenen (1,80m tot 2,00m) met 4 koffers kunnen zeer comfortabel zitten.

Doortuffen

  • 440.000 km

Na weer 5000 km nog geen gekkigheid gehad. Inmiddels begon de roest aan de achterzijde toch lelijk te worden. Dit uit angst voor erger laten behandelen via via. Ziet er weer netjes uit. Verder geen onderhoud nodig geweest. Binnenruimte verbaast nog steeds. Uitgerust uitstappen, ook na 3u rijden is prettig. Verbruik gemiddeld rond de 1 op 12,5. 1 op 14 haalbaar bij veel snelweg (110).

En weer een jaar APK

  • 52.000 km

Inmiddels de halve ton gepasseerd met deze bijna 24 jaar oude auto. Weer een jaar APK erbij. Geen enkel probleem.

Nu met de nieuwe maximumsnelheid is het verbruik gedaald naar een vrij acceptabele 1 op 13.3 (mix van stads- en snelwegverkeer). Wel mis ik met het warme weer steeds vaker een airco. De donker gekleurde auto wordt in de zon binnen no-time 35°C+.
Ook een cruise control vind ik persoonlijk een pré en die wordt ook gemist.
Misschien in de toekomst maar eens naar een auto kijken met meer luxe. Voorlopig is het nog een comfortabele, betrouwbare en betaalbare metgezel.

Verkocht

  • 61.000 km

Uiteindelijk toch verder gezocht naar een wat modernere auto met airco & cruise control. In de zoektocht naar die luxe tegen een mooie Volvo S40 aangelopen.
De auto is de afgelopen jaren een betrouwbare metgezel geweest waar we geen gekke dingen mee gehad hebben. Het was jammer dat we geen twee auto's nodig hebben anders hadden we 'm erbij gehouden :)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.