Volvo 440 1.9 Turbo Diesel Top-Line (1995)

autoreview

Volvo 440
Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering440 1.9 Turbo Diesel Top-Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf168.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 19%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto sinds februari 2007 in bezit. De auto is bedoeld als goedkope kilometervreter. Voor de fun heb ik er een C70 T5 van 1999 naast (zie ook My Review).
Mijn 440 Turbodiesel is bijzonder te noemen aangezien ie zeer compleet is uitgerust. Zoals daar zijn:

- ABS
- Airbag
- Side Impact Protection System
- Airconditioning
- Electrisch bedienbare ramen
- Electrische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- 15 inch sportvelgen (origineel Volvo)
- (vol) Lederen bekleding met middenarmsteun voor en 4 hoofdsteunen
- Houtinleg op dashboard en portieren

Tsja in Duitsland houden ze nu eenmaal niet zo van karig uitgevoerde basismodelletjes!

De turbodiesel maakt uitsluitend herrie bij de koude start, maar loopt eenmaal warm heel lekker rond. De (Renault-) motor heeft een goedmoedig karakter en weet dankzij een vermogen van 90pk en 180Nm wel raad met de slechts 1.060 kilogram zware koets. Het verbruik is zeer laag: 1 op 18 op lange ritten is zeer goed haalbaar. Met een meer beheerste rechtervoet zit 1 op 20 er zelfs in! Door de bank genomen verstook ik echter 1 op 17.
Mede gezien de zeer lage aanschafprijs vergeef ik de 440 enkele schoonheidsfoutjes zoals loslatende lak op de dakstrips en matige roestpreventie aan de achterste wielkasten en achterklep. Voor dit geld biedt ie mij een betrouwbare, comfortabele en zeer goedkope wijze van transport!

Voor meer info zie ook:
[url]http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3026085[/url]

PROBLEMEN

- Defecte airco (d.d. 16 juli 2007 voor 50 EUR gerepareerd !!!)
- Wat roestprobleempjes aan de wielkasten achter en aan de achterklep
- Aandrijfashoes rechtsvoor versleten
- Dakstrips verliezen laklaag

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.