Volvo 360 GLS (1984) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 360 GLS |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1984 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 238.000 km |
KM-stand laatst | 240.000 km |
ERVARINGEN
- 240.000 km
Afgelopen zomer heb ik deze auto gekocht. Een prachtige 360 GLS, met de nodige opties en speeltjes. De eerste week meteen de achterremmen vervangen, een grote beurt en APK gegeven. En klaar was de wagen, voor een mooie trip naar Frankrijk!
Na de prachtige vakantietrip bleek de auto zelfs ook niet slecht te zijn qua verbruik! 1:13,5 hebben we gereden, met een kruissnelheid van ong. 110. En wat rijd dat toch heerlijk zo\'n B19A (2liter volvo blok met carb). Dat koppel vooral, rijd net als een diesel! En wat een verschil met wat ik gewend was (343 van 77 op LPG, met een vermoeid motortje) Ook het interieur van de auto is 100% retro. Pluche Grijs/zwart gestreept. Zit héérlijk, en voelt lekker knus!
30 Augustus maakte de auto voor het eerst kennis met de volvo300club (www.volvo300club.nl, érg gezellige en behulpzame club!) met de Taxatiedag. Een taxateur schatte de waarde van de GLS op 3500 euro! Een flink bedrag, maar dat is de auto ook zékér waard!
22 september had de auto een afspraakje bij de dokter: Gebr. van Orsouw in Eindhoven. Hier heeft de auto een splinternieuwe LPG installatie gekregen, en daar rij ik nu met volle overtuiging mee! Het verbruik ligt ongeveer op 1:9 a 10 met 120/130 en stad gecombineerd. Een tank heb ik 1:11 gehaald op LPG!
Ik ben van plan om nog heel wat blije kilometers met deze auto te gaan maken. En daarom zijn er al opties in de aantocht. Electrische spiegels, Electrische ramen, stuurbekrachtiging en zelfs, jawel, een Airco!
PROBLEMEN
- 240.000 km
- De achterremmetjes bleken ijzer op ijzer na aanschaf. Een uurtje klussen, en 75 euro uit de portomonnee, en alles was weer als nieuw.
- Ik was de straat nog niet uit bij het APK station, en de tellerkabel hield er mee op. Dat was even een zoektocht, want de onderdelen worden schaarser en schaarser voor de 300\'s! Inmiddels is de kabel gevonden. En met een kwartier vervangen!
- De ophanging van de bladveer is onlangs verzakt. Ik denk een combinatie van roest en vervorming. Iets waar ik nog weinig andere 300 rijders over heb gehoord, dus geen angst hiervoor!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren