Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)

autoreview

Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)
Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)

Signalement

UitvoeringT-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf6.000 km
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 20%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ingewikkelde T-Roc

  • 15.000 km

In augustus 2020 heb ik deze demo R-line gekocht bij van Mossel in Tilburg. Heel redelijke deal kunnen sluiten.
Ik ben lang bezig geweest om mezelf door het instructieboekje te worstelen en de auto te personaliseren en aan te melden. Dat heeft uiteindelijk een verkoper van de garage moeten doen. Er was geen zicht op te krijgen.
Een aantal passieve veiligheden blijken erg ongemakkelijk. Zo is daar de lane-assist, die maar blijft vervelen als je ook maar iets van het midden van de rijstrook afwijkt. Dus uitgeschakeld. De adaptieve cruise-controle moest naar de kortste volgafstand worden gezet.
Anders hanteert het systeem een onzinnig grote afstand die bepaald niet past in het huidige verkeer.
Een electronische handrem vindt ik een onding. De auto moet volledig tot stilstand zijn gebracht, omdat je anders - bij het aanzetten van die handrem - met een geweldige klap tot stilstand komt. Dat overkwam met laatst ook toen ik - al rijdend - de cabriokap wilde sluiten en daarbij per abuis het verkeerde knopje naar boven bewoog. Vier blokkerende wielen waren het gevolg.
Het brandstofverbruik is bepaald niet gunstig. Zeker met een aanhanger is een verbruik van 8,5 tot 9 km/l bepaald geen uitzondering. Solo kom ik op ongeveer 1 : 18.
De motor verbruikt ook - in mijn optiek - nogal wat olie. Vlak voor de vakantie laten bijvullen in de garage en na 1000 km, waarvan 350 km met de caravan, moet er al weer een halve liter bij.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.