Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | T-Roc Cabrio 1.5 TSI 150pk R-Line |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 6.000 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Ingewikkelde T-Roc
- 15.000 km
In augustus 2020 heb ik deze demo R-line gekocht bij van Mossel in Tilburg. Heel redelijke deal kunnen sluiten.
Ik ben lang bezig geweest om mezelf door het instructieboekje te worstelen en de auto te personaliseren en aan te melden. Dat heeft uiteindelijk een verkoper van de garage moeten doen. Er was geen zicht op te krijgen.
Een aantal passieve veiligheden blijken erg ongemakkelijk. Zo is daar de lane-assist, die maar blijft vervelen als je ook maar iets van het midden van de rijstrook afwijkt. Dus uitgeschakeld. De adaptieve cruise-controle moest naar de kortste volgafstand worden gezet.
Anders hanteert het systeem een onzinnig grote afstand die bepaald niet past in het huidige verkeer.
Een electronische handrem vindt ik een onding. De auto moet volledig tot stilstand zijn gebracht, omdat je anders - bij het aanzetten van die handrem - met een geweldige klap tot stilstand komt. Dat overkwam met laatst ook toen ik - al rijdend - de cabriokap wilde sluiten en daarbij per abuis het verkeerde knopje naar boven bewoog. Vier blokkerende wielen waren het gevolg.
Het brandstofverbruik is bepaald niet gunstig. Zeker met een aanhanger is een verbruik van 8,5 tot 9 km/l bepaald geen uitzondering. Solo kom ik op ongeveer 1 : 18.
De motor verbruikt ook - in mijn optiek - nogal wat olie. Vlak voor de vakantie laten bijvullen in de garage en na 1000 km, waarvan 350 km met de caravan, moet er al weer een halve liter bij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.