• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Volkswagen T-Roc

Wulp

Gebruiker
VW-T-Roc-13.jpg

VW-T-Roc-15.jpg

VW-T-Roc-17.jpg

VW-T-Roc-20.jpg

VW-T-Roc-18.jpg

VW-T-Roc-21.jpg

VW-T-Roc-22.jpg

VW-T-Roc-25.jpg

VW-T-Roc-1.jpg

VW-T-Roc-3.jpg

VW-T-Roc-5.jpg

VW-T-Roc-6.jpg

VW-T-Roc-10.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2018-t-roc/

Blijkt dus op een Golf gebaseerd te zijn en dus een soort iets kleiner en hipper broertje is van de Tiguan. Ik vind hem best leuk. Stoer, strak maar met aardige details. Interieur vind ik nogal saai en de achterkant wat rommelig

Audi80Coupe

Gebruiker
Hij heeft genoeg gelijkenissen met de Q2, maar toch vind ik hem wel een stuk mooier. Nu maar hopen dat dit soort felle kleuren ook daadwerkelijk verkocht gaan worden...

zeebra

Gebruiker
Jammer alleen van het harde plastic(Bron: Autobild ) Wat dat betreft kan deze de Koreaanse concurrentie de hand schudden.

zeebra

Gebruiker
Voor de rest ben ik overigens louter positief. Niet zo log als de Tiguan, mooier dan de Q2 en voldoende ruimte. Bovendien een, voor een VW, spannend uiterlijk. Vooral die afwijkende dakkleur vind ik leuk. Succes verzekerd.

JDx

Gebruiker
Hard plastic... dat zit niet eens in een Leon... alleen in B-segment... ja in de deuren ofzo, maar wat wil je, piepschuim?

Wulp

Gebruiker
Goeie video van autogefuhl: https://www.youtube.com/watch?v=I7hMhFvT4kc

Duitse prijzen vanaf 20.500 euro, stuk goedkoper dan Tiguan en sowieso zo'n 3.000 goedkoper dan een Q2. Hiermee hopen ze kopers van de QQ aan te trekken

Exterieur: 11 verschillende kleuren. Dak kan in wit, zwart, bruin of rood (incl. spiegels). Getoonde Style heeft de 'skidplates' voor en achter. In Sport waarschijnlijk meer donkere accenten waaronder getinte achterlampen (altijd LED). Koplampen zijn standaard hallogeen en dan heb je geen LED rijverplichting zoals op de plaatjes maar een horizontale streep in de bumper

Interieur: Ruimte is goed voor 4 volwassenen. Hoofdruimte minder met panoramisch dak maar als je 1m86 bent is het nog net te doen. Bovenkant dashboard en portieren zijn van hard plastic. Getoonde versies zijn de Style en de sierpanelen hebben deze kleuren of kan je uit die kleuren kiezen:

Base: zwart
Style: geel, blauw, bruin, oranje
Sport: grijs

LM 1

Gebruiker
Ik vind het te geforceerd "hip doen". Niet des Volkswagens. Die achterkant is echt verschrikkelijk met die rechthoekige lijnen en het interieur is geen porem. De goedkoopheid straalt er vanaf.

Cd6lop

Gebruiker
Mooie wagen en foeilelijk interieur, zal door drukke lijnvoering van exterieur snel gaan vervelen net zoals m.i. de toyota ch-r, nu al 'verouderd'. Maar beiden dus zeker ook deze vw zullen uitstekend verkopen.

Bimmert

Gebruiker
Gaat een succes worden. Juist niet geforceerd hip, dat zijn auto's als de Juke en CH-R, dit is vrij behoudend met een speelse touch. Toppertje.

iDS

Gebruiker
Audi80Coupé zei:
Hij heeft genoeg gelijkenissen met de Q2, maar toch vind ik hem wel een stuk mooier..
Andersom was een drama geweest!
Buitenzijde is niet slecht, het interieur inderdaad saai met téveel accenten in carrosseriekleur: die middenconsole, het ziét er niet uit.

Barri

Moderator

Ik heb 'm vorig jaar gezien in zilvergrijs en was er niet enthousiast over. In de meer sprekende kleuren is het echter wel een leuk ding!

D Elzinga

Gebruiker
Inderdaad echt zo'n auto die pas echt leuk wordt met een lekker kleurtje & velgen. Geldt imo ook voor de Q2.

mark146

Gebruiker
Zit hij nou in de golf of de polo klasse. Voor de polo klasse word hij anders nl best duur.
Ik vind de dagrijverlichting van de halogeenlampen eigenlijk mooier. Niet zo schreeuwerig.

Rutger DC

Gebruiker
Live @ IAA Frankfurt:

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290860-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290847-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290857-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290859-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290858-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290854-800.jpg

iaa-frankfurt-2017-volkswagen-t-roc-290851-800.jpg

volkswagen-al-salone-di-francoforte-2017-5a027adcce6ffd866b6d86d2700baa6b.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/september/43548-volkswagen-t-roc-niet-zo-klein-als-je-denkt
Volkswagen stand: https://www.omniauto.it/salone/francoforte2017/stand/1891/volkswagen

Guest
Vind wel jammer om te lezen overal dat het dashboard van hard plastic is... Voor een auto van Golf formaat van VW verwacht je dan toch meer. Iig voor 25k (hier in NL waarschijnlijk)

Wulp

Gebruiker
De Style zal wel het meest verkocht worden met de 1.0 TSI (2.0 TDI 4Motion is ook beschikbaar). De Sport is er immers alleen met 2.0 TSI (en de 2.0 TDI 4Motion) en bij de Style kan uit beduidend meer exterieurkleuren kiezen. Die kekke kleuren op het dashboard is trouwens een kosteloze optie, standaard is het "Black Oak Brown mat". LED-lampen zijn sowieso optioneel. 17" t/m 19" is beschikbaar. De 18" (3 keuzes) staan overigens ook prima vind ik. Zo mag ie wel voor de deur hoor:

Style met optionele 18"
iris

Style met optionele 19"
iris

iris

Sport met optionele 19"
iris

iris

De Sport heeft o.a getinte ruiten, donkerdere achterlampen, mistlampen voor, rode remklauwen en sportbedalen

Barri

Moderator

Dat mag zeker voor de deur staan, maar over welke bedragen heb je het ongeveer voor deze drie configuraties?

Total Loss

Gebruiker
Ik kom met een paar opties uit op 28k en nog een beetje.
Dat is dan voor de 115 pk handgeschakelde Style versie.
Als luxe opties : Navi, 18" en Panodak.
Suffe bij VW is vaak dat als je 1 optie aanvinkt je vaak meerdere andere dingen verplicht bij moet klikken om die optie te mogen kiezen.

iris

Total Loss

Gebruiker
En een 2.0 TSi Sport ( 190 PK ) met DSG.
Helemaal volgeklikt, zelfs voor de meest logische dingen die je zou verwachten op het topmodel moet je nog bijbetalen.
Bedrag gaat van van 30.800 naar een whopping 46.951,00 €

iris

iris

Barri

Moderator

In Duitsland is de uitrusting wel vreemd ja: op de Style is een middenarmsteun en een stuur met knopjes niet eens standaard.

Springbok

Gebruiker
Ik vind het een mooi ding. Ben nog wel benieuwd waar nu precies te plaatsen qua ruimte. Als het meer Polo is dan Golf is ie aan de prijs. Andersom vind ik m voor een VW niet verkeerd geprijsd.

Total Loss

Gebruiker
Kijkend naar maten van de Audi Q2 is dit gewoon een B-segment SUV wat formaat betreft.
Zo goed als gelijke maten vergeleken met een Opel Crossland, wel weer ietsjes groter dan een Renault Captur.

Wulp

Gebruiker
Kijkend naar maten van de Audi Q2 is dit gewoon een B-segment SUV wat formaat betreft.

Lijkt mij ook. Komt qua maten ook overeen met een C3 Picasso en HR-V. Een QQ en Tucson zijn net een slagje groter. Hogere prijs wilt overigens ook niet alles zeggen; in de lease kan ie voordelig zijn en wellicht met inruilen ook. Je merkt aan interieur overigens wel dat het een B-segmenter is. Het is toch vaak de middentunnel (dus niet perse middenconsole) en de hardheid en gebruik van materialen op dashboard en (achter)portieren waaraan je echt het verschilt zijn. Bij vrijwel ieder merk

Een dure B-segment SUV dus maar ik denk dat ie wel zijn weg naar de kopers zal vinden. Afgezien van de afzichtelijke kont vind ik het serieus een erg leuke auto! Interieur is wat saai maar daar wen je echt wel aan. Zolang het gebruiksgemak maar goed is

Wulp

Gebruiker
VW-T-Roc-R-2.jpg

VW-T-Roc-R-5.jpg

VW-T-Roc-R-7.jpg

VW-T-Roc-R-8.jpg

VW-T-Roc-R-9.jpg

VW-T-Roc-R-10.jpg

VW-T-Roc-R-12.jpg

Testmodel van de R-variant volgens autoscoops maar ik vind vooral leuk om te zien hoe de T-Roc oogt 'in het echt'. Ik ben echt fan!

vertmaori

Gebruiker
De prijzen starten bij 26K... met wieldoppen, handmatige airco en touchscreen radio... wat een idiote prijzen

RobEU

Gebruiker
Mooi hoe VW allerlei designelementen van andere merken heeft verzameld. Achterkant van Hyundai, neus van Fiat, achterlijke bogen van Opel, heupen van.... et cetera. Als geheel niet lelijk overigens. Maar die prijzen...

Idefiqs

Gebruiker
vertmaori zei:
De prijzen starten bij 26K... met wieldoppen, handmatige airco en touchscreen radio... wat een idiote prijzen

Inderdaad, maar ze zullen weer flink verkocht worden aan de babyboomers.

Maar een prachtige auto weer.

MBdoubleyou

Gebruiker
De Audi A4 Avant en de Skoda Superb Combi zitten allebei in het D segment ondanks het lengteverschil van 13 cm. Dus lengte is geen maatstaf voor de indeling in B en C segment. De T-Roc is onderhuids een Golf en geen Polo. Dus is het toch een C segmenter?

Het wordt steeds lastiger om crossovers in te delen. In welk segment valt een Toyota C-HR? Is het een concurrent voor de T-Roc?Lijkt me wel. Ik vind beide modellen geen SUV's.

Het prijsverschil ten opzichte van de Golf is 1.500 euries. Lijkt me acceptabel. Je krijgt wel minder mooie materialen voor meer geld :).

Een Q2 is 5.000 euro duurder maar heeft standaard 17" lichtmetaal. Een middenarmsteun moet je echter nog bijbestellen. Rechterbuitenspiegel is standaard (y).

Barri

Moderator

Ik heb 'm gister op de IAA bekeken. Prima auto, oogt ook goed. Maar ik zou toch altijd een Golf verkiezen boven een duurdere, hogere versie ervan. Maar gezien het aanbod aan nieuwe SUV's ben ik daar uniek in.

vertmaori

Gebruiker
Ach, ik ben wel 50+, ik rij in een omgekatte Canta (Ignis :D ). In een T-Roc wil ik niet gevonden worden. Mijn vrouw wil dat haar volgende auto ook wat hoger is, haar V40 is best laag. De plaatjes van de XC40 kunnen ons veel beter bekoren dan deze T-Roc.

voiture

Gebruiker
MBdoubleyou zei:
De Audi A4 Avant en de Skoda Superb Combi zitten allebei in het D segment ondanks het lengteverschil van 13 cm. Dus lengte is geen maatstaf voor de indeling in B en C segment. De T-Roc is onderhuids een Golf en geen Polo. Dus is het toch een C segmenter?

Het wordt steeds lastiger om crossovers in te delen. In welk segment valt een Toyota C-HR? Is het een concurrent voor de T-Roc?Lijkt me wel. Ik vind beide modellen geen SUV's.

Het prijsverschil ten opzichte van de Golf is 1.500 euries. Lijkt me acceptabel. Je krijgt wel minder mooie materialen voor meer geld :).

Een Q2 is 5.000 euro duurder maar heeft standaard 17" lichtmetaal. Een middenarmsteun moet je echter nog bijbestellen. Rechterbuitenspiegel is standaard (y).
:)

mark146

Gebruiker
vertmaori zei:
Ach, ik ben wel 50+, ik rij in een omgekatte Canta (Ignis :D ). In een T-Roc wil ik niet gevonden worden. Mijn vrouw wil dat haar volgende auto ook wat hoger is, haar V40 is best laag. De plaatjes van de XC40 kunnen ons veel beter bekoren dan deze T-Roc.

Die is ook maar een polo duurder

Total Loss

Gebruiker
mark146 zei:
vertmaori zei:

Die is ook maar een polo duurder

Wat een onzin.

Lancia Lover

Gebruiker
Ik vind het net een FCA-product qua leveringsprogramma. Het is een beetje het alles of niets verhaal, met weinig keuzeopties qua aandrijflijnen. .

MBdoubleyou

Gebruiker
Meer keuzeopties gaan er nog wel komen, VAG kennende.

Ik vind het eigenlijk wel een leuke auto! Het enige wat me stoort is die ronde lijn boven de achterwielkast. Net als bij de BMW X6 en X4 vind ik dat gewoon niet mooi. Bij de vorige E klasse sedan en Estate van voor de facelift stond het ook al niet. Maar de oude E Coupe en Cabrio kunnen het dan weer wèl hebben.

Matthijs82

Gebruiker
Persoonlijk ben ik positief verrast, VW is altijd wat ingetogen qua design, maar deze is toch wel erg leuk.
Deze staat hoog op m'n lijstje voor volgend jaar.

Hij is wel wat duurder dan een golf, maar de verhoogde positie vind ik het verschil wel waard (nee, geen 50+er. Maar ik ben iemand die anticipeert op 2 auto's voor me ipv degene direct voor me, vind ik een hoge auto toch wel wat fijner)

Iedereen zeurt altijd over de kosten van VAG-auto's. maar na wat ervaringen ben ik er toch wel van overtuigd dat je waar voor je geld krijgt.
En als je dat niet zo vind, prima. Zeur niet en koop wat anders.

Bovenaan