Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 14.400 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
T-ROC, de eerste SUV
- 15.000 km
Voor het eerst besloten om een SUV aan te schaffen.
Na proefrit met een SEAT Ateca kwam de VW T-ROC als het perfecte alternatief voor iemand die een laagzitter is gewend. Minder ‘overhang’ in de bochten, een goede wegligging, maar toch meer overzicht op de weg, tegenwoordig vol andere, hoge, SUV’s.
Met de T-ROC sport 1.5 TSI met manuele 6-bak is er voldoende power in huis. Ook de afwerking met zwarte hemel, rode remklauwen en zwart-witte stoelen draagt ertoe bij dat ik niet het gevoel heb naar een 50+ bak overgestapt te zijn.
Het comfort is veel hoger dan ik had verwacht bij VW; geen harde vering zeker niet in de ‘nomaal’-rijmodus
Er is ook veel bagageruimte en de neerklapbare bijrijdersstoel maakt dat deze T-ROC ook een praktische auto bij de bouwmarkt is.
Toch ook één klacht: Het scharnier van het koppelingspedaal gaat irritant piepen bij intrappen en opkomen, na een x-maal gebruikt te zijn. Bij warm weer eerder dan bij koud weer; de dealer kreeg het nog niet opgelost, blijkbaar lastig, temeer dit pas optreedt na een een uurtje op weg te zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren