Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport (2021)

autoreview

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk Sport (2021)

Signalement

UitvoeringT-Roc 1.5 TSI 150pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf17.750 km
KM-stand laatst24.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima tussenmodel

  • 17.750 km

Niet te groot en niet te klein. Een prima tussenmodel met voldoende ruimte. Ik kocht de T-Roc als jonge import occasion uit Duisland (Ex short lease) bij een Nederlandse Volkswagendealer met de resterende 3 jaar fabrieks garantie.

Kilometerstand staat nu op 24.000. Pittige motor, stil, snel en sterk. Verbruik schommelt rond de 1:15/16. Het maakt niet eens zoveel uit hoe hard je rijdt op de snelweg. Verbruik neemt wel toe bij veel korte ritten maar dat geldt bij alle auto's. (Let op een T-Roc 1.0 is met zijn 3 cilinders wel zuiniger. Rond de 1:18/19) Bij deellast worden bij de 1.5, 2 van de 4 cilinders uitgeschakeld. Mooie techniek maar de motor gaat er van brommen. Heb het idee dat dit niet veel oplevert. Ik overweeg deze optie er uit te laten halen maar pas na het verlopen van de fabrieksgarantie (eerder doet Volkswagen dit niet). De auto is de Sport uitvoering voorzien digitale cockpit. Verder ook het Sport+ pakket. (rode remklauwen, driving Profiles, zwarte hemelbekleding sportstuur en rode stiksels op de stoelen).

De auto is van na de (kleine) facelift van 2020. Dat betekent een nieuw VW logo (goed kijken), VW inscriptie op de B stijl, USB C poorten zowel voor als achter en de deurkaarten zijn voorzien van een stofje. dat ziet er al beter uit dan het harde kunststof in de rest van het interieur. (Ongelofelijk in een auto van bijna 40K, maar het zal het stoere karakter van de auto moeten ondersteunen denk ik dan maar)

De 17 inch velgen zijn groot genoeg. Veel lees je dat van nog een maatje groter de auto stugger wordt. Mijn idee wordt dat meer wordt veroorzaakt door het standaard sportonderstel. (Een T-Roc 1.0 zonder sportonderstel is een stuk soepeler)

Het aanwezige navigatiesysteem werkt prima maar de bediening is niet altijd even logisch. De software van het systeem is met ingang van modeljaar 2021 veranderd. Zo is ook de CD speler vanaf modeljaar 2021 niet meer aan boord. Uiteindelijk went de bediening wel. Connectie met de Spotify playlist op de mobiel gaat na instappen automatisch en werkt erg snel. Online verkeersinformatie is niet voorhanden, terwijl dit in mijn Golf 7 variant (uit 2014 = mijn vorige auto) standaard in het Executive systeem zat. Voor de Online verkeersinformatie moet je nu een abonnement op de 'Connect' diensten nemen. dat kost je dan €149,- per jaar.

De auto zelf bevalt prima. Heerlijk rijden op zowel binnenwegen als op de snelweg, terwijl hij in de stad niet te groot is. Kortom zoals al aangegeven, wat afmetingen betreft een prima tussenmodel.


En toen stond ik stil

  • 24.500 km

De auto nu bijna een jaar in gebruik. Hij bevalt prima, maar in een ochtend in november liet hij me in hartje Amsterdam staan midden op een kruispunt. Het koppelingspedaal kwam nadat het stoplicht groen was geworden niet meer omhoog. Dan sta, je met toeterende automobilisten achter je. De auto veilig op de stoep kunnen duwen, en dan..... Ik drukte het knopje boven de binnenspiegel in voorzien van een sleutel. In werd vriendelijk te woord gestaan in het Duits! Daar konden ze me alleen helpen aan het Nederlandse Volkswagen service nummer. Uiteindelijk met een opsleepwagen naar het dichtstbijzijnde VW servicepunt gebracht (Dealer A-Point Amsterdam West), in plaats van mijn servicedealer in mijn woonplaats. Daar als 'strander' prima opgevangen, maar al snel bleek dat er serieus iets mis was. Zonder problemen heb ik vervangende auto meegekregen voor anderhalve week (top service!). Uiteindelijk is het druklager en de koppeling, (gelukkig) onder fabrieksgarantie, vervangen. Dit heb ik in mijn autorij carriere nog niet eerder meegemaakt. Ook met (veel) oudere auto's niet. Ik moet zeggen dat het vertrouwen wel een flinke deuk heeft opgelopen. Elke keer bij het intrappen van de koppeling denk je..... Dat vertrouwen zal weer moeten groeien en dat heeft tijd nodig. Verder achteraf een elektrische achterklep in laten bouwen. Die luxe had mijn prive-auto niet, maar de T-Roc van mijn werkgever (1.0 Style Business) had dat wel. Dat went snel en nu dus ook in mijn prive voiture.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens