Volkswagen Sharan 1.4 TSI BlueMotion T. Highline (2011)

autoreview

Volkswagen Sharan
Volkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen Sharan

Signalement

UitvoeringSharan 1.4 TSI BlueMotion T. Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst3.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vakantie-auto

  • 3.400 km

Drie dagen voor onze vakantie naar Zuid-Frankrijk werd eindelijk de Sharan geleverd 29 weken na bestelling!
Op dit punt hebben we kritiek op VW. Het start bij de dealer met een levertijd van 8 weken, vervolgens (in verband met keuze 6 stoelen)komen er 7 weken bij. Definitief besteld is het 21 weken en uiteindelijk bij aflevering dus 29! Plaatst wel vraagtekens bij de logistieke kwaliteiten van Volkswagen of is dit commerciële handigheid.

Iedereen in onze omgeving vraagt zich af of het wel verstandig is om gelijk met een nieuwe auto op vakantie te gaan?
Wel nu, het was werkelijk heerlijk.
Samengevat blinkt de Sharan uit in rust, stilte en vermogen.

Onze vakantieroute naar Languedoc-Roussillon bevat een aantal aardige colletjes (tot ca. 1100 m hoogte). De 1.4 DSG-automaat deed zijn werk meer dan perfect. Tussen de 130-140 km/uur omhoog in de 6e versnelling (cruise control) zonder terug te schakelen. En dat met de "hut" vol bepakt.
Menig auto zie je terugvallen maar de Sharan ging maar door!
In vergelijk. De 807 met 2 liter automaat kreunt en zucht in de Ardennen en valt terug naar 90-100 km/uur terwijl de cruise control het niet meer weet welk verzet hij moet gebruiken.

Ook het verbruik is verbazend met krap 1:12 over de eerste 3800 km! Dit tegenover de 807 die ca. 1:8,5 verbruikte.

Wat opvalt is dat met name in de 6e versnelling (bij 3.000 toeren) de trekkracht groot is. Ga je de 1.4 meer belasten dan laat hij prettig van zich horen. De sportversnelling jaagt hem naar ca. 4.000 toeren en dat hoor je maar levert naast een hoger verbruik verder weinig winst op.

Qua ruimte hebben we ten opzichte van de 807 wel redelijk ingeleverd als gevolg van de vaste zittingen in de Sharan maar zijn we verlost van het zeulen met de zware stoelen in de Peugeot.

Kortom de eerste kilomters zijn uitstekend bevallen!
Is er dan verder niks mis. Toch wel. De benzinemeter heeft er na ca. 1500 km de brui aan gegeven.
Wordt vervolgd.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.