Volkswagen Polo 1.9 SDI (1998)

autoreview

Volkswagen Polo 1.9 SDI (1998)

Signalement

UitvoeringPolo 1.9 SDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf239.500 km
KM-stand laatst241.550 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 240.775 km

Op 22 december 2014 kocht ik deze VW Polo voor nog geen 1000 euro. De auto had toen 239.500 km op de klok en ik ben de 3e eigenaar. Ik heb bewust voor een kleine diesel gekozen, omdat ik een goedkoop vervoersmiddel voor voornamelijk het woon-werk verkeer zocht.

Ik rij 40 km enkele reis woon-werk verkeer, voornamelijk snelweg kilometers. Met een Volvo V40 met een (benzine)verbruik van bijna 9 liter per 100 km werd dit een erg dure aangelegenheid, vandaar de keuze voor een goedkoper alternatief.

Mijn eerste ervaringen met de inmiddels 17 jaar oude polo is dat hij erg veel geluid produceert. Het is een erg rauwe diesel, met een laag comfort niveau. Dat is ook niet waarvoor ik deze auto gekocht heb. De hoofdreden van aanschaf was immers het maandelijkse kostenplaatje. En dat merk je aan de brandstofpomp. Op de eerste tank heb ik een gemiddelde brandstofverbruik gehaald van 1 op 23,9 over 932 km.

Qua techniek heeft de auto weinig te bieden. Het is minimalistisch; geen airco, geen cruise control, geen elektrische ramen e.d. Er zit wel stuurbekrachtiging op. Van de andere kant kan er daarom ook weinig aan kapot gaan.
Op 22 januari gaat de auto naar de VW dealer voor een welkomscheck. Hierbij wordt de technische staat van de auto gecontroleerd.

Occasioncheck VW

  • 241.550 km

De auto is vandaag voor een occasioncheck bij de VW dealer geweest. Hierbij controleren ze de technische staat van auto. Ik was erg benieuwd naar de staat van de auto, omdat de onderhoudsboekjes vanaf ca 120.000 km niet meer waren ingevuld. De uitkomst stemde mij vrolijk; geen spectaculaire defecten ondekt!

Er zitten 2 kleine roestgaten in de bodem, iets wat volgens de monteur vaker voorkomt bij auto's van deze leeftijd. Een miniem gaatje in de uitlaat. De achterruitenwisser functioneert niet.

De monteur kon mij echter niet vertellen wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Volgens het onderhoudsboekje bij 118.000 km. Dus dat is iets wat ik binnenkort uit voorzorg laat vervangen. Motorisch en technisch verder geen op- en aanmerkingen.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    2
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

DirectLease
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 429
 
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 448
 
Leaseplan
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 486
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens