Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk Highline (2010)

autoreview

Volkswagen Polo 1.6 TDI 90pk Highline (2010)

Signalement

UitvoeringPolo 1.6 TDI 90pk Highline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst209.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 1.700 km

Ik kocht deze auto omdat ik de DSG-bak voortreffelijk vond schakelen in de demo.
Het confort van de auto is goed.
Het verbruik is beter dan verwacht.
De eerste tankbeurt was 1 op 20,7, maar de tweede keer (met twee ritten van 160 km) kwam ik uit op 1 op 24,7.
Dat is beter dan het testverbruik die sommige autobladen hebben met een Polo Bleumotion, daar komen ze niet verder dan 1 op 20.
En ik hoef niet te schakelen.

  • 3.200 km

Mijn tweede verbruik was over 1000 km, 1 op 24,2km.
Deze week naar Essen (D) gereden en ik had ook nog eens een file van 5 km onderweg.
Thuis afgetankt en het verbruik was over 500 km en -3 graden buiten (waar ik kon heb ik 120km/u gereden) 1 op 23,9.

bekleding

  • 3.500 km

De bekleding is gemakkelijk schoon te houden.
Ik heb voor zwarte bekeding gekozen.
Verder zitten de stoelen goed.
Helaas gaat het verbruik met het winterse weer naar 1 op 21.
De auto heeft nog geen olie verbruikt.

Long life service

  • 5.500 km

Tegenvaller van de auto is dat vw onder long-live onderhoud verstaat dat je om de 30.000 km om een beurt moet.
Niet zoals bij andere auto's dat de onderhoud afhankelijk is van je rijstijl.
Verder daalt het verbruik bij woon-werk verkeer (20km) van 5,6 l/100 (bij -5 gr) naar 4,7 l/100 (bij +10 gr)
De bekleding is heel makkelijk schoon te houden.

  • 7.000 km

Tot nu toe ben ik tevreden over de auto.
Alleen de lak is krasgevoelig.
De garage zegt dat het bij de deur door nagels (ik heb korte nagels) en door wasstraten komt (de auto is nog nooit door een wasstraat geweest.
Nu de winter voorbij is gaat het verbruik de goede kant op met woon-werkverkeer (bij haast 5,2 bij naar huis gaan 4,6 l/100)

reparatie

  • 7.500 km

bij 7.500 km is het slot van de derde deur vervangen, ommdat die niet mee dicht ging met de afstandsbediening.
Verder is ivm hoog koelvloeistof verbruik een afdichting van de waterpomp vervangen.
Alleen was ik niet blij dat na de reparatie de auto door een plastic-borstelstraat was gehaald, met als gevolg allemaal kleine krasjes.
Verbruik op woon-werkverkeer is nu 1 op 22.

retour Winterberg en naar de Zeeuwse kust

  • 10.000 km

Een retourtje Winterberg (D) en 1 dag een rondje gereden van 70km.
Verbruik was 1 op 25,7.
Op de terugreis wist de boordcomputer het niet meer wat hij moest berekenen.
De eerste 20 km heeft de motor alleen wat stationair gedraaid omdat de weg alleen maar naar beneden ging, soms met 7%.
Aangekomen op de snelweg gaf de boordcomputer 2,8 l/100.
Ik zette de auto stil thuis en hij gaf aan 770 km gereden en er zit nog 710 km in de tank.

Gisteren op en neer naar Cadzand (zeeland) gereden 208km en het verbruik was 1 op 23,6 en toch stevig doorgereden.

Retour Essen (D)

  • 11.800 km

Afgelopen week ben ik even op en naar naar Essen (D) gereden, 500 km snelweg en 50 binnendoor.
Het verbruik kwam uit op 1 op 25,17.

Verbruik vakantie

  • 17.955 km

Ik heb een rondrit door zuid Frankrijk gedaan.
Verbruik van nederland naar Montpellier was 1 op 28,5.
(een gemiddelde van 110 km/uur)
Verbruik door de pyreneen naar Biarritz was 1 op 19.
Verbruik vanaf Biarritz naar huis in etappes van 850, 300 en 100 km was het verbruik 1 op 24.
Gemiddelde van mijn vakantie was 1 op 23,7.
Niet slecht voor een auto zonder BleuMotion techniek.

Koelwater bijvullen

  • 28.300 km

10.000 km na de eerste klacht bij de garage gemeld te hebben weer een bezoek aan de garage gebracht.
Bij 20.000 km het koelreservoir tot max gevuld en bij 28.300 had ik 0,7 liter toe moeten voegen.
Bij de garage bleek de koelwaterpomp te lekken, niet veel zeiden ze.
Deze wordt vervangen bij de 30.000 km beurt op 4 april a.s.

Ik ben benieuw of het probleem over is.

30.000 km beurt

  • 31.070 km

De Polo heeft zijn eerste beurt gehad.
Daar heeft de garage twee dagen over gedaan, omdat een onderdeel moesten bestellen, maar wat weet ik niet.
De EGR-koeler is vervangen, dat wisten ze al op de dag van de beurt.
Een airco-check uitgevoerd.
Op de rekening staat ook dieselreiniger (bij mijn vorige Lupo-diesel nooit op de rekening gestaan)
Verder was er lucht uit mijn banden gelaten, voor de beurt stonden ze op 2,8 bar, na de beurt 2,2 bar.
Kosten 336,50 Euro.
Verbruik blijft mooi, een rit naar Winterberg, 1 op 24,4.

ellende

  • 35.000 km

Op 13 juni de auto weer gebracht voor reparatie luidspreker, cc nakijken en kijken waar het ratelend geluid (al 5 keer voorgekomen) vandaan komt.
Op 14 juni heeft de garage een koude start uitgevoerd.
Bij het ophalen bleek de cc in storing te staan en het ratelend geluid is niet opgelost.
Advies: hou het in de gaten.

Heb eigenlijk spijt dat ik geen Toyota hybride of een Mercedes A CDI van 1,2 jaar oud (daar heb ik vanaf gezien voor de Polo)

Lakkeuring door TUV-Nord

  • 52.300 km

Omdat ik geen vertrouwen had in lakcontrole die mijn VW-dealer doet als de auto 3 jaar oud is ben ik naar Vaassen (rit van 380 km retour)gereden voor een lakdiktemeeting door TUV-Nord.
Toen wilde ik van PON weten hoe dik de lak moet zijn.
Dat vertellen ze je niet, de dealer moet dan naar PON bellen/mailen.
Ik liet de mail aan de dealer zien dat hij moet bellen.
Na een week kreeg ik pas antwoord zodat ik deze kon vergelijken met de meetgegevens van TUV-Nord.
Ik weet nu zeker dat de auto een afloopkeuring krijgt van TUV-nord, ik ben bang als je met pech komt te staan en je wordt naar de VW-dealer gebracht die de auto heeft afgeleverd.
(Heb ik de dealer ook eerlijk gezegd)

60.000km beurt

  • 60.400 km

Vandaag naar een collega VW-vestiging geweest voor een beurt omdat ik niet meer naar de garage wilde die de auto heeft afgeleverd.
1e ik moest appart vervelden dat de remolie vervangen moest worden.
2e met de klacht over ratelend geluid om de 5.000 km konden ze niks aan doen, advies: als bij starten het geluid weer terug komt moet u meer toeren laten draaien in de P-stand.
3e Ik heb 2 keer koelvloeistof moeten bijvullen, ze hebben niks gevonden.
4e profieldiepte voorbanden was 3,2 en 3mm, op APK-papier vermelden ze 2,2 mm!
Ze moesten vervangen worden was hun advies.
5e Bij thuiskomst stond het oliepeil niet op mas maar halverwege, wel 4,3 liter op de rekening schrijven.

Ik hoop dat ik een enquete van Pon krijgt of ik tevreden over de beurt ben.
Hoger dan een 6je geef ik de garage niet.

irritant geluid

  • 66.500 km

Na het gemeld te hebben bij 30 en 60d km-beurt komt nu het ratelt geluid weer twee keer naar voren bij het starten.
Verder vind ik het vreemd dat je de koeling niet hoort na een flinke rit door de Alpen, maar na een klein ritje van 20 km waarbij ik rustig gereden heb (4,3L/100) de motor na stilstand nog 5 minuten na staat te blazen.
Dit is me al 3 keer voorgekomen.

Nieuwe DSG+bak olie

  • 66.800 km

Op verzoek van de importeur nieuwe DSG+bak olie erin.
ALs de importeur het niet had gedaan, had ik het bij een Bosch-car centre gedaan.
Het schakelen is verbeterd, de 'hik' die ik soms te horen kreeg van 2 naar 3 is weg, en ik voel en hoor de versnellingsbak niet meer schakenlen.
Vanaf nu ga ik om de 60.000 km zelf om nieuwe DSG-bak olie.

nieuwe Claxon laten steken

  • 88.550 km

Nieuwe Claxon laten steken, alleen jammer dat je bij VW twee keer daarvoor moet komen.
Volvo rijders maken dit nooit mee.

90d km beurt

  • 91.500 km

Ik heb een beurt laten uitvoeren bij TB in Breda.(voor de eerste keer)
Wat me opviel is dat het bedrag van de offerte gelijk was aan het af te rekenen bedrag.
Dat heb ik nog nooit mee gemaakt, in de 14 jaar dat ik VW rijdt.
De rekening bij andere dealers weken altijd minstens 10% af van de offerte.
Plus de klacht van piepend raam werd verholpen.

Uitgevoerd: de beurt + APK + airco onderhoudsbeurt, Kosten € 500,--

sensor roetfilter kapot

  • 101.500 km

Bij 100.800 ging er een lampje branden op het dashboard.

Omdat het instructieboekje niet veel over dashboardlampjes zegt, om h5 s'nachts de mobiliteitslijn gebeld.
Wat me opviel is dat als je het kenteken opgeeft, dat niet de gegevens bekend zijn bij importeur.
Je moet opgeven afmeldcode, wanneer en welke stand de laatste beurt is geweest.
Ik had dit niet verwacht in 2014.

Na een diagnose bij de dichtbijzijnde dealer (die de auto ook afgeleverd heeft) mocht ik met dit euvel nog 1000 km rijden.
Tijdens die 1000 km ging de roetfilterlamp 1 keer branden, mocht er mee door rijden.

Gelukkig had ik tot 5 jaar garantie bijgekocht, dus dit voorval kost me niks.

de 120.000 km beurt

  • 120.600 km

Vandaag voor een beurt weggeweest.
Ik heb er een slecht gevoel van.
Bij sleutels afgeven had ik het idee dat de dame in kwestie niet weet hoe het gaat.
Ze ging voor de huurauto naar de verkeerde persoon, dat het een kwartier duurde voordat ik weg was.
Grote beurt en APK en remvloeistof vervangen.
Ze belde me om 11u uit mijn bed (lekker als je nachtdienst heb)met de mededeling dat er niks aan de hand was.
Ik ben op goed geluk om 15.30u naar de garage gegaan en daar stond hij klaar, terwijl ze niet het beloofde belletje gedaan hadden.
Ik vroeg hoe lang duurt een grote beurt?
Antwoord: 3,5 uur, dus zei ik 11 plus 3u is 14.00u.
Nee dat zag ik verkeerd, we hadden afgesproken dat hij om 17u klaar was.
En een halve liter koelvloeistof bijgieten op 30.000 km is normaal.
Verder lag er ongevraagd een offerte voor een lease-contract, terwijl ik particulier ben.
Heb de persoon in kwestie gemaild dat ik alleen om een onderhoudsbeurt kwam.
kosten 536 Euro.

Als met al heb ik een rare nasmaak aan de beurt terwijl de 90.000 km-beurt voortreffelijk verlopen is.

Geweldig !!!

  • 120.700 km

Ik heb via een enquete mijn ervaring geuit naar het bedrijf.
Ze hebben mijn ervaring geldig opgepakt, en gekeken waar het mis is gegaan.
Na een goed gesprek in een vestiging van hun, heb ik een positiever gevoel van de beurt.

150d km beurt

  • 150.000 km

bij de beurt werd geconstateerd dat de linker schokdemper kapot was, lekte olie.
alleen jammer dat de garage niet alle twee de schokdempers voor wilde vervangen.
Daarom geef ik de garage een oordeel tevreden bij een eventuele enquete

Raam links defect

  • 158.000 km

Het raam links defect, ging niet meer omhoog of omlaag.
Dit keer kon de garage het euvel in een halve dag maken.
Was dat omdat er een nieuwe baliemedewerker zat , of omdat ik al 3 beurten niet meer bij hun komt?

180.000 km beurt

  • 180.100 km

Auto om 8.05 u gebracht.
Om 15.35u bleek dat ze nog niet aan begonnen waren!
Er moest remolie en aircovloeistof vervangen worden en sjoemelsoftware veranderd worden.
Om 18.20u pas klaar.
De werkplaatschef zei: er was toch afgesproken dat de auto om18u klaar was.
Ja, maar je mag ook eerder aan beginnen, first in first out, maar dat snapte hij niet.
Thuisgekomen, controleer ik of ze genoeg olie hebben gevuld (ook bij een VW dealer meegemaakt) en vond ik twee dopjes op het motorblok.
De volgende dag gemaild met foto, ja dat zij airco dopjes die we vergeten zijn te monteren, dus volgende week weer 100km nutteloos rijden.
Ik heb de PON enquete ingevuld, en ze maar 2 van de 5 sterren gegeven als service.
Nu komt de stap steeds dichter bij dat ik een Toyota gaat aanschaffen.
Het enige wat klopt is de rekening van €425,--

Vergeten aircodopjes plaatsen

  • 180.100 km

Ik bracht mijn auto om half 8! en leverde als tweede de sleutel in.
Mijn auto was pas als 12e aan de beurt om 8.15u (beginnen om 8u)
Je mag van de werkplaatschef niet verwachten (ik heb gereclameerd) dat de auto als tweede aan de beurt is.
Ik heb de directeur om een schriftelijke reactie gevraagd, maar hij geeft geen commentaar.
De werkplaatschef vind dit de normale gang van zaken.
Collega's en mijn familie niet.

Legge accu

  • 187.500 km

Gister stond ik met lege accu.
De ANWB constateerde dat er een nieuwe accu in moest.
Dit had voorkomen kunnen worden als Kwikfit had geluisterd bij 178.000 km de APK toen ik vroeg: zet maar een nieuwe accu in.
Hun antwoord: Nee, uw accu is goed.
Bij de VW-dealer (181.000) vonden ze ook niet nodig om hem te vervangen.
Kunnen die twee instanties geld verdienen, willen ze het niet.

De vlag kan uit!

  • 209.000 km

Eindelijk ben ik van mijn polo af.

De VW dealer wilde maar 3.000€ geven, als ik een Golf GTE kocht zat er misschien 3.500€ in.
En dat op een occasie die 750€ te duur geprijsd was.

Bij Toyota gaven ze ongeacht wat ik kocht 3.800€.
De Prius stond netjes geprijsd , en daar delen nog 1.000€ showroomkorting van af.
Dus verschil tussen twee showrooms 1.800€!

En de auto werd binnen 4 dagen afgeleverd, bij VW heb ik destijds 2,5 week gewacht.

Ik zegde de beurt af bij VW, ineens hadden ze allemaal te druk toen ik binnen kwam, en de administatie heeft genoteerd dat de beurt niet doorging.
Wilde niet weten waarom, arrogant volk.

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.