Volkswagen Polo 1.6 (1999)

autoreview

Volkswagen Polo 1.6 (1999)

Signalement

UitvoeringPolo 1.6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf137.000 km
KM-stand laatst149.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

APK + Grote beurt

  • 141.393 km

Ik heb deze auto gekocht bij een KM stand van 137000. Dealer onderhouden sinds 1999.
Het is de 5-deurs uitvoering, 1.6 75PK.
Lekker vlot autootje wat fijn is bij inhalen op de snelweg.
Wat ik wel zag is dat de remmen bijna op waren en de APK er over 3 maanden aan kwam.

Dus nu de grote Beurt en APK gehad bij 141393 KM.

Bij 141800 KM begint de auto enorm te stotteren en valt uit wanneer ik op de snelweg rijd.

Bobine vervangen. Probleem is er nog.
De auto nu naar de garage gebracht.

Toch de Bobine!

  • 142.000 km

De garage belde mij vandaag dat is gebleken dat mijn bobine kapot is.
Toen hij hem nat maakte sprongen de vonken er vanaf. Ik vertelde hem dat ik hem zelf wilde vervangen.

Ik had dus op de sloop een niet juist werkende bobine gekocht. Dus ik mocht hem ruilen op de sloop. Eentje waarmee ik alweer 200km heb gereden, zonder problemen. Ik wacht het nog even af, het stotteren van de motor komt meestal wanneer je het niet verwacht.

Verder is hij technisch puik in orde.

Ik heb ondertussen de gasklepkamer helemaal schoongemaakt. Kan geen kwaad!

Niet de bobine!

  • 145.000 km

Nadat ik enkele kilometers terug de bobine vervangen heb, is het probleem van stotteren en uitvallen weer terug.
Nu was ik het zat en bracht hem naar Garagebedrijf Neleman BV in Nieuwerkerk a/d IJssel.
Ze constateerden daar dat de bougiekabels scheurtjes toonden en dat het wellicht de oorzaak was. Deze hadden ze vervangen maar tijdens de testrit ging hij stotteren en viel uit.
Maar nu hadden ze zélf het probleem meegemaakt en wisten ze ook snel het probleem te vinden: de stroomverdeler. Helemaal gaar en gaf gigantische kortsluiting.
Hebben ze ook vervangen en na uitvoerig testen bleek het probleem verholpen.

Kostenplaatje in totaal: 459 euro.
Inclusief uren en BTW.

Máár hij rijdt weer.

Bij aanschaf 2500 euro betaald.
Keuring en grote beurt 790 euro.
Reparatie 3 maanden later: 459 euro.

Als het goed is blijft hij het nu nog heel lang doen.

Ik heb een injectiecleaner van Justice Brothers in de tank gegooid bij een volle tank.
Ook heb ik van hetzelfde merk een motorolie reiniger bij de olie gegooid. Warm laten draaien en een halfuur mee gereden.
Alles afgetapt en van Valvoline olie voor motoren die boven de 100k hebben gedraaid erin gegooid. De motor snort nu prima.
Meteen ook een nieuw oliefilter erop gezet.

Ook een sportfilter van K&N erop gezet.
Nu schiet hij er vandoor.

Ben eindelijk tevreden, mocht alleen wat kosten.

Exterieur tuning

  • 149.000 km

Ik heb er nu 14'' lichtmetalen velgen onder gedaan en een uitlaat op maat laten zetten.
Een schroefsetje is mijn volgende stap.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.