AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo
28

autoreview

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI (2011)

Anoniem
  • Review
7 april 2011 om 21:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 TSI GTI
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst12.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Polo GTI

  • 4.400 km
  • 7 april 2011

Ondanks ik in 2009 een nieuwe Ford Fiesta 1.6 mocht uitzoeken, mocht ik in 2011 weer een nieuwe auto uitzoeken. Het gehele bedrijf ging over op VW, ik hoefde niet lang na te denken wat voor auto het zou worden, een Polo GTI natuurlijk. Ik heb begin febuari de Polo GTI besteld de verkoper vertelde dat de levertijden lang waren, echter hadden ze een witte Polo GTI staan in een ander filiaal, hij zou proberen deze te ruilen voor een zwarte vijfdeurs GTI. Het was hem gelukt, er was een dealer die wilde ruilen en was de auto al de 2de week van februari binnen! In mijn fiesta had ik ook een 5drs, ik vond dit erg prettig dus had ik had ik nu ook een 5 deurs uitgekozen. Helaas was de auto een beetje kaal, ik had Polo besteld met navigatie, telefoonvoorbereiding en parkeersensoren, deze zaten er niet op. De auto had wel standaard xenon/led en flippers aan het stuur. De dealer heeft de ontbrekende opties er later ingeouwd.
Dit was wel gunstiger voor de bijtelling, hoewel de bijtelling me met 20% alles mee valt.

De GTI velgen vond ik niet heel erg mooi, nu ik de auto een tijdje in bezit heb begin ik ze steeds mooier te vinden. Tijdens de deal vroeg de verkoper of ik de bekleding in leer wilde hebben, ik heb bewust hier niet voor gekozen omdat ik de (traditionele)ruitjes bekleding beter bij de auto vind passen.

Op 25 februari kreeg ik het telefoontje die iedereen wil ontvangen. Hij staat klaar!
Ik ben samen met vriendin er meteen naar toe gereden. Na wat uitleg rijden met de GTI.

Ondanks dat er tegenwoordig geen inrijd periode is ga ik zuinig met mijn auto om (ook met de Fiesta). Dus de eerste kilometers maar rustig rijden. Wat me opviel was gemak waarmee de GTI optrok en de automaat schakelde.

Ik heb nu 4400 km gereden en ik moet eerlijk bekennen dat de auto geweldig rijd.
Ondanks het een GTI is vind ik de auto vrij comfortabel, ook op langere reizen.

Qua multimedia is het goed vertoeven.
De dealer heeft gelukkig de RNS315 geinstalleerd, de navigatie en de bluetooth werken en prettig. Via bluetooth ben ik goed te verstaan. In de Fiesta was ik vaak niet goed te verstaan. De fiesta had ook 5 bak en reed ij 140 km 4300 toeren. De kaarten voor de navigatie zijn geinstalleerd op een sd, hierdoor kan ik geen muziek meer op de SD kaart zetten. Dit is geen ramp omdat er een usb aansluiting in het handschoenen vakje zit. Hier heb ik een us van 8 gb aangesloten. Genoeg voor een heel wat trips. Ik ben zelf geen type voor sub-woofers, vind dat de standaard boxen prima geluid produceren.

Dat de 1.4 krachtig is was me bekend, maar dat de auto ook zuinig is valt me mee. Tijdens een rit naar Belgie 7/100 km gemiddeld. Ik reed constant 130 km. Rijd je sportiever en geef je volgas valt het verbruik ook mee, echter heb ik geen concrete cijfers. Wil je flink opschieten zet je de automaat in S en je hebt altijd veel koppel.


Binnenkort ga ik een weekendje naar Duitsland en zal daar even gas geven.

Ik zal binnenkort meer schrijven.

PS ik las in een collega magazine (auto review nr 4) dat de Polo in 6,5 van 0-100 km moet gaan. vraag me af of dat wel correct is? heeft iemand dit gemeten?

de top

  • 4.700 km
  • 12 april 2011

10 april de top!
Afgelopen zondag waren veel mooie auto's te zien in onze stad. uiteraard heb ik een kijkje genomen. Veel porsches en audi's

Ik reed de snelweg op en vlak achter mij reed een audi r8. Tijdens het invoegen ging deze er als een malle vandoor en dacht daar rijd ik maar achteraan.

fabrieksopgave geeft aan 0-100 in 6.9 sec en een top van 229 km-u. Eerste gegeven heb ik niet gemeten, echter de tweede kan ik bevestigen!

problemen

  • 5.700 km
  • 25 april 2011

Zoals te verwachten van VW tot op heden geen serieuze problemen.

Het enige probleem dat zich heeft voorgedaan is dat mijn usb stick op mystrieuze wijze leeg was. De vw garage kon hier ook geen antwoord op geven.

Heb de usb stick weer gevuld met muziek.

10.000 km bereikt helaas met diverse problemen

  • 10.700 km
  • 31 mei 2011

Tot aan 9000 km heb ik alleen maar plezier gehad van mijn GTI, echter is het een en ander hierna niet probleemloos verlopen.

Tijdens mijn bezoek aan Duitsland kon de navigatie geen positie vinden in Dusseldorf.
Gezien ik en mijn vriendin niet bekend zijn is verre van prettig. Ik heb direct contact opgenomen met mijn dealer en zij hebben bij terugkomst de kaarten en de gps antenne vervangen. (Het rijden in Duitsland was echter wel een feest, langleve de a31) In Duitsland weer eens plankgas mijn Polo gaat niet harder dan 235 km/u, maar ik vind het best.

na zo'n 9700 km begonnen er serieuze problemen voor te doen. Tijdens een ritje in de stad begon de auto te schokken, ik ben direct naar de dealer gereden, heb mijn auto geparkeerd en een leenauto meegenomen.
Er bleek dat een van de bougies kapot was, iets wat naar mijn mening wel erg snel is. Een oorzaak konden ze me niet geven. Gelukkig was de auto snel weer gerepareerd, echter na 2 weken zelfde probleem. Probleem is weer opgelost maar ik rijd dagelijks met de gedachte wanneer hij weer stuk gaat. Niet erg betrouwbaar? Heeft iemand van jullie POLO GTI rijders dergelijke problemen ondervonden?

Ik hoor het graag.

Ik rijd altijd zuinig met mijn Polo, eerst de olie lekker op laten warmen alvorens flink gas te geven.

wederom problemen

  • 11.500 km
  • 7 juni 2011

Nadat op vrijdag 27 mei de problemen waren opgelost heb ik wederom dezelfde problemen.
De Polo staat WEER ( voor de 4de maal) bij de dealer.

Het plezier is inmiddels minimaal, in meedere reviews las ik dezelfde problemen.

Ook meneer Borrel (zie laatste reactie) heeft met de Polo GTI dezelfde problemen.

Mocht iemand twijfelen om deze auto te kopen zal ik degene aan raden om een golf GTI te nemen.

vaarwel

  • 12.000 km
  • 29 juli 2011

helaas heeft de Polo GTI de laatste kilometers veel problemen gehad. zie eerdere ervaringen. Er is besloten de GTI via het leasemaatschappij terug te leveren. Na een korte periode is het tijd om vaarwel te zeggen. Het is en blijft een pracht auto.


Wees niet getreurd want mijn nieuwe auto, komt spoedig. Ik rijd nu tijdelijk in een Golf TSI slowmotion, die opzich niet verkeerd rijdt. Er is reden voor een feestje want over 3 weekjes staat mijn nieuwe auto klaar. Het wordt een Golf GTI 35 edition, wij kunnen niet wachten. Zodra deze er is zal ik weer schrijven.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 299
Stel samen ▸
Athlon
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 364
Stel samen ▸
Ikrij.nl
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 454
Stel samen ▸
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 75pk Comfortline (5D/5H)
€ 289
 
Leaseplan
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 329
 
ANWB
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 329
 
Univé
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (5D/5H)
€ 364
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.2 TSI 5D Highline | DSG | airco | pdc v+ a | lmv!

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 5D Highline | DSG | airco | pdc v+ a | lmv!

    • 2015
    • 73.846 km

    € 12.740

    1.2-12V 3 DRS uitv. incl. NWE APK !

    Volkswagen Polo 1.2-12V 3 DRS uitv. incl. NWE APK !

    • 2002
    • 298.791 km

    € 699

    1.0 Tsi 95pk Comfortline | Navigatie | Apple Carplay | ACC | 15"Velgen All Season | DAB |

    Volkswagen Polo 1.0 Tsi 95pk Comfortline | Navigatie | Apple Carplay | ACC | 15"Velgen All Season | DAB |

    • 2019
    • 35.705 km

    € 16.490

Meer Volkswagen Polo occasions

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI - Op de Rollenbank

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI - Op de Rollenbank

Er zijn Volkswagen-bezitters die koude rillingen krijgen door de combinatie TSI en DSG. Die...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Review
    Volkswagen Polo (2013)

    Volkswagen Polo (2013)

    1
    • 11 mei 2020
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2011)

    Volkswagen Polo 1.4 Highline (2011)

    8
    • 4 april 2020
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition (2013)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk BMT Edition...

    2
    • 20 september 2018
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2011)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    7
    • 5 maart 2018
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk Comfortline...

    2
    • 29 november 2017
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    15
    • 16 april 2017
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    Volkswagen Polo 1.4 TSI BlueGT (2013)

    1
    • 24 januari 2017
meer reviews
Volkswagen Polo 1.2 TDI  Bluemotion – 2011 – 508.714 km - Klokje Rond

Volkswagen Polo 1.2 TDI  Bluemotion – 2011 – 508.714 km - Klokje Rond

Het is nog maar vier jaar geleden dat Valdet Mustafa zijn Polo Bluemotion aanschafte met nog...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)

    1
    • 20 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 20 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.4 16V 80pk Trendline (2007)

    Volkswagen Polo 1.4 16V 80pk Trendline...

    • 20 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline Business (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Comfortline...

    • 13 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline (2018)

    4
    • 4 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2010)

    Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline...

    • 3 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business R (2019)

    Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Highline Business...

    • 26 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    46
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess als Tesla-CEO'

    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess...

    37
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels compenseren

    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels...

    41
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen laat ID6 zien

    Volkswagen laat ID6 zien

    66
    • 9 april 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    11
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla in China

    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla...

    51
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de prijslijst

    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de...

    34
    • 1 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep