Volkswagen Polo 1.4 Trendline (2001)

autoreview

Volkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf145.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Volkswagen Polo 2001 (6n2) 1.4 75 pk

  • 180.000 km

Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bezitter van de Volkswagen Polo uit 2001. Ook wel de 6n2 genoemd. Het leek mij eens tijd om een review te schrijven. Ik ben overigens in bezit van de trendline uitvoering. Een 1.4 met 75 pk. Volkswagen had het even goed de Polo met-niks-extra's kunnen noemen, want er zit namelijk helemaal niets speciaals op. Maarja, wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan.

Ik rijd voornamelijk korte afstanden waarbij er veel geschakeld moet worden. Er wordt elke dag mee gereden. Ik word vrij vaak van de weg gehaald, en aangekeken door de politie. Ik ben van mening dat dit komt omdat deze polo toch wel getypeerd wordt als (ik noem het maar) ''stereotype'' auto. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Mijn Polo is ook nog eens donkergroen, dus dit versterkt enigszins het effect. Het is soms vrij irritant als je weer stop wordt gezet.

Ik kocht mijn polo met 145.000 km op de teller, als begin-auto. Ik wist dat deze periode qua kilometers vrij risicovol is met betrekking op de koppelingsplaten en versnellingsbak. Mijn Polo heeft het keurig volgehouden en rijd nog steeds prima met 180.000 kilometer op de teller.

In de 2,5 jaar dat ik de Polo heb zijn dit de onderhoudspunten geweest.

- kapotte koplamp
- Olielekkage
- gaatje in de uitlaat
- kapotte koppelingskabel
- nieuwe schokdempers (achter)

Deze ingrepen vallen wel mee (naar mijn mening). Tot nu toe komt mijn Polo de risico periode uitstekend door, met betrekking op de koppelingsplaten en versnellingsbak.

positieve punten

- Op de momenten waarop de Polo vlot moet zijn is deze dat zeker.

- Mijn Polo is vrij comfortabel. Ook al rijdt hij niet sneller dan 170 kilometer per uur, kan ik mijn Polo met 1 vinger besturen. Tuurlijk trilt het stuur een beetje, maar niks heftigs.

- De Polo geeft een zeker en veilig gevoel. Hij start werkelijk onder elke omstandigheid perfect.

- De mooie blauwe dashboardverlichting

- De Polo is relatief zuinig.

negatieve punten

- slechte wegligging in de bochten. Voor het lekker hangen in de bochten zou ik niet kiezen voor mijn Polo. In de bochten breekt de achterkant snel uit waardoor je als een malle moet tegensturen. Dit gebeurt sneller dan elke andere auto waar in ik heb gereden.

- Verbruikt relatief veel olie.

Ik ben van plan om nog zo lang mogelijk door te rijden met dit wagentje. Hopelijk heb ik jullie geholpen bij het kiezen van een auto.



9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.