Volkswagen Polo 1.4 Comfortline (2010)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf31.800 km
KM-stand laatst38.750 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rijden met de Polo 1.4

  • 38.750 km

Dit betreft een voorloopauto van de zaak voor het puur zakelijk gebruik: per week 750km woon-werk en overig zakelijk verkeer. Privé gebruik ik de brandweerrode Scénic dci van 2004 (zie andere review).

Bevindingen en beoordeling van de auto:
Pro: lekker kleine wagen, gemakkelijk parkeren en vrij gunstig brandstofverbruik. Toerenbereik van het motortje is alleraardigst, en op toeren wordt er vlot weggereden. De bediening is lekker licht, en deze auto is met cruise control uitgevoerd. Afwerking van het interieur is gewoon goed; beide voorstoelen hebben een schuiflade, de kofferbak met dubbele bodem is mooi en 12v is overal bereikbaar. Een vrij sportief rijdend karretje, vrij direct sturend.

ESP, cruise, airco en veel airbags maken de wagen zeer goed te waarderen naar mijn mening.

(Deze) auto rijdt in werkelijkheid ongeveer 10km/u trager dan op de meter wordt getoond. Da´s erg veel

Handig om te weten: houdt de sluitknop van de afstandsbediening lang ingedrukt en ramen en deuren sluiten zich, en alle verlichting schakelt af.

Contra: de stoelen zijn nogal wennen, hard; zal het nog even moeten aanzien. In het toerenbereik is het onderin vooral weinig trekkracht met een hoog verbruik rijden - maar afslaan wordt voorkomen door een goede bakverhouding. De cruise control is met ontzettende priegelknoppen op de richtingaanwijzer'stick' uitgevoerd - met gevoelsmatig zeer onlogische handelingen voor 'set' en resume en 'gas los', zeker als je de stuurbediening a la Renault gewend bent.
Ik ben circa 1.78 en erger me aan de 'nekdraaierij' die ik moet doen om verkeerslichten te kunnen zien, want die voorruit zit zo laag.

Ook vind ik de lichtbundel vóór de auto niet overweldigend groot qua bereik en helder in de breedte.

De prestaties zijn passend voor de auto; ook een voldoende.

Betrouwbaarheid: tot nu toe prima in orde, geen gekke dingen gezien.

Gebruikskosten schat ik als voordelig in: een lichte en emissieschone auto die ook zuinig is (ik rijd beter dan 1:16,5l/100km) bij zowel B- en autoweggebruik.

Zie verder ook de review van de 2e Polo die ik (zakelijk) heb gereden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.