Volkswagen Polo 1.4 Comfortline (2009)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 Comfortline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand laatst11.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na ong. 6 maanden

  • 5.600 km

Na 6 maanden overwegend positief over mijn Polo DSG. Stuurt goed, comfortabel(ook na 300km nonstop) en behoorlijk zuinig voor een automaat. Mijn ouders hebben een Polo 1.4 automaat uit 2003 maar deze kan niet tippen aan het verbruik van deze nieuwe automaat.Toch is het wel wennen aan een DSG t.o.v. een conventionele automaat(dus met koppelomvormer). In het begin vond ik hem nogal sloom op gang komen omdat die van mijn ouders gelijk al bij het in DRIVE zetten er meteen vandoor wil zodat je de rem goed ingetrapt moet houden. Bij de DSG gaat het allemal veel gemoedelijker (trager) maar als je hier eenmaal aan gewent bent dan trap je het gaspedal wat dieper in en dan gaat het al veel sneller. De DSG bak is wel wat nerveuzer wat soms resulteerd in een bij het optrekken behoorlijk loeiende motor en een schok(je) als je al wat sneller rijd omdat hij dan eerst wat verder moet terugschakelen. Helemaal schokvrij is DSG dus ook niet, maar ja, niets is perfekt.

Wat die loeiende motor betreft; vond het motorgeluid op toeren nogal een metalige klank krijgen en kwam er achter dat VW heeft bezuinigd op motorkapisolatie, iets wat mijn vorige Polo wel had. Heb dit door de dealer a 100 euro wel laten monteren en het klinkt wat mij betreft nu toch stukken beter. (wel brom maar het metalige motorkapresoneren is weg) Ik weet dit is puur een gehoorkwestie maar mij stoorde het.

Iets anders wat mij meer stoorde en wat zeker een punt is om op te letten als je geen standard inbouwradio koopt is het aantal standaard gemonteerde luidsprekers. Er is sprake van 4 luidsprekers waarbij in mijn vorige Polo sprake was van 2 speakers in de voorportieren en 2 tweeters in de A-stijlen. In de nieuwe Polo (4-deurs) zitten er echter alleen speakers in de portieren en GEEN tweeters in de A-stijlen. Ik kan zeggen dat dit in kombinatie met een Pioneer DEH-7100BT autoradio ZEER BEROERD KLINKT. Ik heb me wezenloos geregeld, maar de klank blijft zeer ondermaats. Heb uiteindelijk de dealer gevraagd om ook Tweeters in de A-stijlen te monteren, maar hierbij moeten ook de voorste portierluidsprekers worden vervangen omdat de tweeters hierop aangesloten worden. Al met al heeft dit de dealer 5,5 uur gekost om de speakers incl. het trekken van de bedrading te monteren wat me 350 euro heeft gekost (ong 100 euro aan materiaal) en dan heb ik nog maar de helft aan arbeidsloon betaalt. Moet echter wel zeggen dat ik nu weer met plezier muziek draai, iets wat ik voor die tijd niet kon zeggen.
Maar mjn tip: LET HIEROP als je hem zonder radio besteld en probeer dit er van fabriekswege direkt bij te bestellen, (voor hun is dit een peuleschil) want achteraf inbouwen is duur. (en ik doe dit niet zelf i.v.m. de garantie)

Verder nogmaals tot nu toe zeer tevreden over de auto en nu alleen nog eens even achter een stukje sierpijp aan voor de uitlaat want zo'n roestig stuk uitstekende pijp is ook geen gezicht.

Update

  • 11.000 km

Nu ongeveer 10 maand later een kleine update; Nog steeds zeer tevreden over deze auto, inmiddels wel een armsteun van Kamei gemonteerd waarvoor je niet hoeft te boren omdat deze op de vloerbouten van de stoelgeleiding wordt gemonteerd (onder de rails). Hiervoor echter wel een Torx dop van de dealer moeten lenen en 2 nieuwe boutjes moeten gebruiken omdat VW hiervoor Torx bouten gebruikt met een zeer fijne vertanding welke je wel met een zeskant-dop wel los kunt draaien,maar niet meer vast(vertanding draait helemaal kapot)Dus pas op hiervoor.Tevens een eindelijk verkrijgbaar via VW dealer chromen uitlaatsierstuk gemonteerd. Ziet er ook gelijk een stuk beter uit.Verder geen bijzonderheden en de DSG bak maakt geen overmatig rammelende geluiden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.