en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Polo 1.4 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 35.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Fijne, compacte auto; gewoon degelijk en zonder onnodige extra’s. Stuurbekrachtiging en centrale vergrendeling was wel lekker geweest, maar ik mis het niet heel erg.
Lekker pittig motortje, met een sportief geluidje. Wel een tikkie lawaaiig. In deze ’Milestone’ uitvoering wordt je veraangenaamd met sportstoelen, beide in hoogte verstelbaar, hoofdsteunen op de achterbank en donkere achterlichten i.c.m. witte voorclignoteurs. Door de gelakte bumpers is een parkeerschade al van verre te herkennen, een minpuntje bij zo’n uitgesproken stadsauto. De wegligging is prima. Wat echter opvalt als je de Polo vergelijkt met mijn vorige Clio, dat die laatste eigenlijk comfortabeler rijdt. De vering van de Polo is stukken stugger. Dit is natuurlijk equivalent aan het feit dat het een Frans-Duitse vergelijking is, maar toch. Deze Clio was echter wel stukken minder betrouwbaar, maar hij was dan ook van ’92. Waar Volkswagen nog eens goed naar had moeten kijken, is de aanjager/kachel. De blaascapaciteit is zwaar onder de maat.
Het ventilatierooster rechts functioneerde niet; na reparatie weer een beetje. Tevens zat een afdekkap voor de stoelrail los. Is opgelost.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren