Volkswagen Polo 1.4 16V FSI Sportline (2003)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieur

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V FSI Sportline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na veel wikken en wegen besloten wij in de zomer van 2003 een nieuw type Polo te kopen. Omdat de keuze tussen een benzine- en dieselversie voor ons niet zo makkelijk te maken was, kozen wij voor (destijds) VW’s nieuwe paradepaardje onder de benzinetypes, de FSI. Meer vermogen, hogere top maar toch een lager verbruik dan een ’normale’ 1.4 benzine motor, althans volgens VW. De standaard-uitrusting van de ’nieuwe’ Polo is redelijk te noemen. Wij kleedden hem verder aan met zaken als alarm, climatronic en 17’ sportvelgen.
Ik moet eerlijk bekennen dat de auto prima rijdt, mede door het verlaagde onderstel; een echte aanrader. In het begin geen kraakjes uit het dashboard te bekennen maar na ruim 35000 km komen ze toch stiekum te voorschijn. Ook de sportstoelen (standaard bij Sportline-uitvoering) zitten prima en zijn goed te verstellen. Minpunten zijn de versnellingsbak, deze heeft nog steeds het VW-probleem in de 2e en 3e versnelling: het kraken en moeizaam laten bewegen van de pook en de trekkracht van de motor; deze jongen moet je echt op toeren houden anders heb je moeite met invoegen op de snelweg. Grootste struikelblok bij deze auto is echt het benzineverbruik. Volgens VW haalt de auto bijna 1 op 17 gemiddeld. Dit is echt een fabeltje! Ik rijdt gemiddeld 1 op 12 en dat met ’het nieuwe rijden’. Heb na veel klagen en het sturen van aangetekende brieven een financiële vergoeding gekregen van de importeur en dealer.

PROBLEMEN

Om te beginnen het gemis van de electrische ramen achter na een foute bestelling door de dealer (later gecompenseerd door de dealer);
Het kraken van de ophanging van de voorwielen (rubbers vervangen onder garantie, bleek een Polo-probleem te zijn); Op dit moment kraakt het weer in het vooronder!
Eén achterdeur bleek niet goed tegen de carosserie te sluiten waardoor het interieur nat werd bij regen of wasbeurt;
Het benzineverbuik wat buitensporig blijkt te zijn (inmiddels ook erkend door dealer en importeur);
De achterramen (ja, handbediend!) blijken vanzelf ietsje open te gaan waardoor het interieur weer nat wordt.
Raamrubbers achter zijn vervangen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.