Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Polo

Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk Highline (2004)

autoreview

1
Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk Highline (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 12V 65pk Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 19 oktober 2007

In Juli 2007 deze Volkswagen Polo uit 2004 met 50000km op de teller aangeschaft. Inmiddels ca. 20000km verder dus de hoogste tijd om wat over mijn ervaring met deze auto te schrijven.

Dit model is in 2001 geintroduceerd en ligt tussen de golf en de lupo. Dat is duidelijk te zien; de voorkant lijkt (helaas) veel op een lupo met zijn ronde koplampen, de achterkant doet weer meer aan een golf denken. Dit model ging dus al een tijdje mee toen mijn exemplaar van band rolde. Dit scheelt vaak een hoop kinderziektes; veel kapotte bobines bij de eerste lichting.

Van binnen ziet de polo er zeer strak uit, alles sluit perfect op elkaar aan, geen rammeltjes. De binnenruimte is prima, veel opbergvakjes. De (optionele) bekerhouder werkt perfect wat erg belangrijk is voor fervente koffiedrinkers (zoals ik).

Het motor(tje) in de polo is een opmerkeijk exemplaar. Allereerst is de cilinderinhoud vrij klein (1200cc), daarnaast heeft hij geen 4 maar 3 cilinders. Hiermee valt ook een hoop te verklaren qua motorprestaties. In de stad rijden gaat erg soepel mede door zijn relatief hoge koppel. 120kmh op de snelweg haal je makkelijk maar het is duidelijk dat de auto met deze motor niet een echte snelwegtijger is. Bij 120kmh maakt de motor ca. 4000 toeren. Groot, heel groot voordeel is het verbruik van z’on relatief kleine motor. 1:17,5 gemiddeld, gemeten over 3500km.

Het comfort is goed; de stoelen zijn uitstekend. en de vering is comfortabel afgesteld. Het relatief hoge toerental bij 120kmh kan vermoeiend zijn.

Samenvattend kan ik concluderen dat de auto door zijn styling en motor wellicht geen keus met het hart is maar wel met het verstand, de auto rijd namelijk prima en is door zijn lage afschrijving en gunstig verbruik fincieel voordelig.

Update 06-05-2008, 88000km
Auto blijft zeer zuinig rijden, ik haal met rustig rijden toch altijd wel 1:17. Probeer je op een drukke snelweg 140km/h te rijden dan loopt het verbruik op tot 1:13,5.
Problemen:
Defecte accu; van het één op andere moment heeft de accu de geest gegeven. Zo vervangen.
Defecte Bobine; voor het eerst de mobiliteitsgarantie gebruikt. Binnen 10 minuten monteur aanwezig......na 15 minuten nieuwe bobine geplaatst.......en geen rekening: zwak onderdeel dus coulance-regeling VW.
Binnenkort voor 90.000km; wordt vervolgd.

Update 09-05-2008, 90000Km beurt
Schijfremmen en blokken voor vervangen; regulier onderhoud lijkt me.
Lambda sonde moet vervangen worden; niet regulier, €300.
Stuurbekrachtegingspomp moet vervangen worden. ca. 2% van de totale rijstijd is de stuurbekrachteging niet correct. Hij bekrachtigd of te veel of te weinig en de pomp hoor je telkens aan slaan. Totale kosten ca. €850!!. Heb in overleg besloten het nog maar een poosje aan te zien. De dealer was wel bereid om -ondanks het niet laten repareren- het mobileitsgarantiestempel te zetten.
Gaat toch een sterretje bij betrouwbaarheid af.

PROBLEMEN

  • 19 oktober 2007

-Defecte accu; van het één op andere moment heeft de accu de geest gegeven. Zo vervangen. 70000Km
-Stuurbekrachteginspomp beetje defect. 80000Km
-Defecte Bobine; voor het eerst de mobiliteitsgarantie gebruikt. Binnen 10 minuten monteur aanwezig......na 15 minuten nieuwe bobine geplaatst.......en geen rekening: coulance-regeling VW. 84000Km
-Lampda sonde vervangen. 88000Km

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Polo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Polo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 359
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life (5D/5H)
€ 369
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk Life Business (5D/5H)
€ 406
 
Volkswagen Polo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Polo 1.4-16V Cruise | Radio/CD | Stuurbekrachtiging

    Volkswagen Polo 1.4-16V Cruise | Radio/CD | Stuurbekrachtiging

    • 2003
    • 198.951 km

    € 2.450

    Volkswagen Polo 1.4-16V Comfortline NIEUWE DISTRIBUTIE!

    Volkswagen Polo 1.4-16V Comfortline NIEUWE DISTRIBUTIE!

    • 2002
    • 305.509 km

    € 999

    Volkswagen Polo 1.2 Elektr.Ramen Centrale Vergrendeling LM15" Stuurbekrachtiging

    Volkswagen Polo 1.2 Elektr.Ramen Centrale Vergrendeling LM15" Stuurbekrachtiging

    • 2003
    • 188.118 km

    € 1.895

Meer Volkswagen Polo occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Polo | Virtus facelift 2022 @ p. 6

    258
    • 10 maart 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Polo specificaties
  • Volkswagen Polo occasions
  • Volkswagen Polo video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Polo tests
  • Volkswagen Polo gebruikersreviews
  • Volkswagen Polo index
PREMIUM
Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

Zeg je TSI, dan komen er meteen visioenen van vervuilde motoren, rammelende distributiekettingen,...

Lees meer
 

Volkswagen Polo reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline (2002)

    Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline (2002)

    • 9 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline (2002)

    Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline (2002)

    3
    • 5 december 2009
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk (2003)

    Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk (2003)

    4
    • 28 november 2009
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.9 TDI Comfortline (2005)

    Volkswagen Polo 1.9 TDI Comfortline (2005)

    1
    • 9 februari 2009
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.9 TDI Comfortline (2002)

    Volkswagen Polo 1.9 TDI Comfortline (2002)

    1
    • 13 augustus 2008
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.9 TDI Highline (2004)

    Volkswagen Polo 1.9 TDI Highline (2004)

    34
    • 2 november 2007
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk Highline (2004)

    Volkswagen Polo 1.2 12V 65pk Highline (2004)

    1
    • 19 oktober 2007
meer reviews
Klokje Rond Volkswagen Polo

Klokje Rond Volkswagen Polo

100

Jan Russchenberg is als tankwagenchauffeur dagelijks met 50.000 liter lpg onderweg. Dat rijden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    De G40 was de eerste snelle Volkswagen Polo

    De G40 was de eerste snelle Volkswagen...

    132
    • 19 juni 2022
  • PREMIUM
    Test: Volkswagen Polo GTI

    Test: Volkswagen Polo GTI

    • 14 juni 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    119
    • 13 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen schrapt basisversie Polo van prijslijst

    Volkswagen schrapt basisversie Polo van...

    73
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en 5 andere nieuwe modellen scoren maximaal

    NCAP: Renault Mégane E-tech Electric en...

    • 2 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI (2018)

    6
    • 22 januari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    3
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    51
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    1
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Volkswagen Touareg

    Facelift voor Volkswagen Touareg

    67
    • 21 juni 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 21 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden