Volkswagen Polo 1.4 16V 100pk Comfortline (2000)

autoreview

Volkswagen Polo 1.4 16V 100pk Comfortline (2000)

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V 100pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf71.800 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

-Mijn allereerste auto moest een mooie, degelijke, sportieve, blauwe, jonge auto zijn met lage maandlasten, lage km stand en/of distributieriem vervangen, laag verbruik, met vrolijk interieur , mooie blauwe dashboard verlichting en makkelijk neer te klappen achterbank. Uiteraard moest die mistlampen hebben!

-Na lang zoeken kwam ik uit op een polo 6n2 gti, maar dit kon ik niet betalen kwa verzekering (1700 per maand), dus kwam ik uit op deze: polo 16v 100pk 6n2 uit 2000. Ik moet zeggen, de auto bevalt me steeds meer! Hij stuurt echt heerlijk (vrouwenauto he zegt men.. dus licht sturend), redelijk sportieve vering (komt ook door de platte bandjes die ik eronder heb gelegd toyo proxes T1r 195/45/15), en bijna geen onderstuur meer. Ik had ervoor uniroyal raintypes, maar die sturen nog feller! die gaan er weer op zodra deze op zijn! Het nadeel van de kleine wielkuip uit zich bij het monteren van 16 inch wielen (195/45/16) dat bij grote stuuruitslag (vooral achteruit rijdend) de wielen aanlopen in de kuip. Ik vond dat zo irritant, heb toen deze 15 inch bandjes eronder gezet (had bij de velgen 195/50/15 gekocht, 2e hands, maar deze zijn ook te groot, dus heb ze vervangen 5 maanden terug voor de juiste 15 inch. Voordeel is ook dat je teller weer klopt, en je meer trekkracht hebt (je hebt 200 toeren meer bij 120km/uur), en de gebruikerscijfers weer kloppen.. (deze bandenmaat is ook orgineel onder de gti) met normaal gebruik rijdt je makkelijk 1:14. Bij rustig rijden zelfs 1:15 of meer. Ga je stoplichtsprintjes trekken rijdt die 1:13. Dus scheelt niet veel... En dat is precies wat ik in een auto zoek: als je normaal rijdt dat die zuinig is, maar dat moet niet ten kosten gaan van het vermogen.

-De 16klepper motor van me polo is echt heel fijn. In begin effe wennen, de trekkracht zit bovenin (max koppel bij 4400 toeren), dus wil je vlot zijn moet je effe doortrekken, bovendien door het lage gewicht (933kg) en 100pk ben je 9 van de 10x als snelste weg bij de stoplichten/sprintjes. De theoretische 0-100 tijd van 10.5s. haalt die dan ook makkelijk! Ik heb er een sportuitlaat onder zitten, bbs velgen en dakspoiler, binnenkort komt er nog een open luchtfilter. Met dit alles lijkt die niet alleen sportief, hij is het ook nog, zonder dat je extreem aan het stuiteren bent..

-Ik heb een comfortline versie, met (handbediende) airco, elektrische ramen, elektrisch verstelbare spiegels en koplampen. Heb er zelf nog een armsteuntje in geschroefd. Heeft fijne zwarte bekleding, niet die dinkey toy kleuren van de trendline versies.

-nadeel aan de auto vind ik het geluid van de motor op de snelweg en boven de 150 de geluid van lucht en bandjes..

-in het begin is het wel enorm wennen met die felle 16v motor, felle koppeling en iets traag reagerend gaspedaal om netjes op te trekken, dan is het of snel, of bokkerig, maar dat went wel..

-banden slijtage is ook laag onder deze auto, vanwege het lage gewicht! dus enige nadeel van de uniroyal raintires is dat ze hoge slijtage hebben, maar niet onder deze auto! Ik heb nu toyo’s eronder, en stuur best sportief (soms tegen racy aan (de auto nodigd het ook wel uit), maar slijten ho maar (2mm na 8000km).

-de auto geeft met (philips) halogeen lampen echt prima licht! als ik me mistlampen plus groot licht op zet is het net een rally auto! toppie dus! Ik vind de lichten zoieso al inspirerend! er zitten H1 en H7 lampen in, dus aparte dim, stads en groot licht lampen. icm de mistlampen geeft het zo’n mooi effect! De achterlichten geven ook prima licht! Ik heb zelf een ab met ontvanger ingebouwd. ideaal, en leuk voor in het donker met die knipperende lichten!

-Wat er fijn is en waarmee je iedereen keer op keer mee verbaast is hetgeen je allemaal mee kunt nemen in zo’n auto. Voorin is die lekker ruim, achterin gaat ook nog als de voorstoelen niet te ver naar achter geschoven zijn, maar ondanks dat de koffer klein is (245 liter) kun je toch heel veel mee nemen. De maten zijn heel handig namelijk. Maar je kunt ook heel de rugleuning en achterbank inklappen waardoor je ineens een heel grote koffer krijgt! (975 liter!!) Voordeel van de hatchback is dat je een grote achterklep hebt! En dat merk ik... ik ben nu met verhuizen altijd de klos met kasten, tafels, fietsen enzo, die niet in de vw bora of onze vw jetta passen. Kortom, heeeeeel praktisch karretje! (lange voorwerpen lukt niet, max 2meter)

-Ik heb nu in 10 maanden 19000 km gereden, maar ik hoef nog geen diesel, dies nooit zo sportief, leuk en goedkoop als deze! (1.4tdi kost mij 300 per maand deze 275), komt oa door relatief laag verbruik en lage wegenbelasting! (240 euro per jaar).

PROBLEMEN

-2x kleine storing mbt uitlaatgassen na uitlezen bleek er 1x een hogere waarde als toegestaan geweest te zijn bij 1 cilinder, maar dan blijf het signaal lampje branden, had het 3 maanden na koop, 3maanden erna weer. de garage heeft dit 2x gereset, en nu met toevoeging van forte in de tank heb ik er al 5 maanden geen last meer van (en 9000km verder).

-had net voor de grote beurt een storing met de pomp van de ruitenvloeistof sproeier voor, bleek een zekering te zijn door gebrand. Ook heb ik te maken gekregen met een haperende motor van de elektrische ramen, is inmiddels gerepareerd.

-verder geen grote problemen gehad, maar irritante kraakjes van de koppeling en de deurklinken, stinkende ventilator/airco, maar deze zaten er bij de koop al, heb ze nu weg gewerkt en airco laten controleren/vullen/schoonmaken (was al 3 jaar niet meer gedaan).

-wielen die te groot waren welke aan liepen. Ook op de foto’s staan nog de 15inch 195/50 bandjes, maar heb ze inmiddels vervangen voor 195/45/15, waardoor me auto iets verlaagd is, de wielen netter in de wielkuip staan en de auto beter trekt!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens