Volkswagen Polo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline (2010)

autoreview

Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo BlueMotion

Signalement

UitvoeringPolo 1.2 TDI BlueMotion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 12 maanden

  • 60.000 km

Op 13 augustus 2010 mocht ik mijn Polo BlueMotion in ontvangst nemen, nadat ik mijn bestelling in januari 2010 had geplaatst. Het betreft hier dan ook een lease auto.

Mijn voornaamste reden om te gaan voor de BlueMotion was toch echt het geld. De 1.2 TSI versie zat, op hetzelfde uitrustingsniveau, zo'n 150 euro/maand netto hoger met onze lease voorwaarden. Dat verschil vond ik die paar extra PK's niet waard.

De auto zoals ik hem nu in mijn bezit heb:
- Volkswagen Polo BlueMotion Comfortline (5D)
- Shadowblue metallic lak
- Licht & Zicht pakket
- Winterpakket
- Executive Plus pakket
- Parkeersensoren
- Multifunctioneel stuurwiel
- Telefoonvoorbereiding + Bluetooth module
- Mistlampen met bochtenverlichting
- Elektrische ramen achter
- Climatronic

Ik vind het vermogen van de Polo BlueMotion onderin acceptabel. Als je eenmaal doorgeschakeld bent naar zijn 2e of 3e versnelling dan vind ik het vermogen ronduit goed. Op de snelweg is het altijd anticiperen wanneer je handelingen wil verrichten, maar als je hier eenmaal op ingesteld bent dan moet ik bekennen dat ik geen probleem heb om mee te komen met het verkeer of in te grijpen wanneer dit nodig is. Je moet de auto inderdaad leren kennen en wanneer je iemand bent die van doorrijden houdt, dan kan je je wel eens goed irriteren aan de auto die ze liefkozend ook wel eens Polo SlowMotion noemen. :)

De afwerking van de Polo vind ik goed. Het feit dat de stoelen alleen afgeleverd kunnen worden in BlueMotion blauw of Metric vond ik erg jammer. Ik was zelf heel erg gecharmeerd van de Comfortline versie van de normale Polo series, en had dan ook gehoopt dat deze stoelen aanwezig zouden zijn in de BlueMotion. Het is wel erg prettig om te weten dat de hoezen misschien van de Trendline af komen, maar de stoelen zijn wel degelijk Comfortline modellen.

De afwerking met chromen accenten doet de Polo goed. Ik vind het erg netjes staan en het geeft hem gewoon een zeer nette uitstraling die hem net dat beetje minder saai maakt... want zeg nou zelf, het is geen italiaan en dat is goed te merken aan de binnenkant.

De knoppen zitten allemaal op de goede plaats en zijn goed te bereiken. Wat ik wel jammer vind is dat ik het afwerkingsniveau van de knoppen in het dashboard niet geweldig vind. De knoppen zitten gewoon niet netjes strak op een rij, maar het kan nog wel eens een paar milimeter verspringen. De functionaliteit werkt voor de rest allemaal goed, hoewel ik mij afvraag waarom het knopje van het stop-start systeem gaat branden, maar het uitzetten van ESP weer alleen wordt weergegeven in de cockpit??

De Climatronic Airco werkt goed bij mij, hoewel ook ik bijzonder veel problemen heb met aangeslagen ramen. Wanneer je gedurende een rit besluit om de AC uit te zetten, zal je al snel getrakteerd worden op volledig beslagen ramen. Het lijkt een Polo kwaal te zijn want op het forum wordt er ook regelmatig over gesproken.

De RNS310 vind ik een zeer prettig navigatie systeem, hoewel de haast Belgische stem van de navigatie me net wat minder kan bekoren. Het navigeren door de menu's heen gaat erg makkelijk en het invoeren van een adres is een fluitje van een cent.

Wat betreft problemen met mijn Polo kan ik melden dat ik enkele bezoekjes heb gebracht aan de dealer voor wat controles ivm lampjes die spontaan gingen branden. ;) Dit alles was snel verholpen met een firmware update, waarna ik geen problemen meer heb ervaren met de Polo.

Zoals vermeld heb ik de Polo gekocht omwille van de financiële voordelen. Het is tot op heden een beslissing waar ik nog geen spijt van heb gehad en ik hoop dan ook nog lang te mogen genieten van mijn Polo.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.