Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.0 80pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 54.000 km |
KM-stand laatst | 57.000 km |
Verschil tussen MPI en TSI
- 57.000 km
> Reden voor "aanschaf"
In verband met promotie heb ik de betreffende huurauto nu al bijna drie maanden in bezig, wachtend op de levering van mijn Mazda 3.
> Reden voor de review
De auto die ik reed voor de huidige uitvoering met 1.0 MPI 80pk, was een 1.0 TSI met 95pk.
Onderstaand wil ik, vanuit mijn optiek, de voor- en nadelen van een MPI motor ten opzichte van een TSI motor uiteenzetten.
Voor de review van de Volkswagen Polo an sich, verwijs ik naar mijn review van de Volkswagen Polo 1.0 TSI 95pk
> Rijgedrag
Een van de grootste nadelen van de MPI motor betreft het gebrek aan vermogen. Zeker in een auto van meer dan 1.000 kg valt op dat de auto niet vooruit is te branden.
Het grootste voordeel van de MPI motor zit in de rust van de motor. Daar waar ik bij de TSI motor merkte dat deze vrij onrustig (met veel trillingen) rijdt met lage toeren (< 1700 rpm), merk ik juist bij de MPI motor dat het heel comfortabel rijdt. Zo is 60 in de 5e versnelling goed te doen.
> Verbruik
Het verbruik van de MPI motor is aanzienlijk hoger (1 op 14) dan het gemiddelde verbruik van de TSI motor (1 op 17). Alleen daarom al is het te overwegen waard om door te sparen voor een 1.0 TSI motor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.