Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 130pk Highline (2001)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 130pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf109.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 3 Alfa’s heb ik toch voor een Vw gekozen omdat ik de ruimte van de kofferbak veel te klein vond van een 156. Het was wel even wennen aan de rumoerige diesel van VW. De Alfa liep veel rustiger zelfs met 350000 km. op de teller. Maar wat een ruimte in deze auto vergeleken met mijn vorige auto’s,zowel voorin als achterin. Het hogere koppel is ook zeer aangenaam want je hoeft ook veel minder te schakelen. Het echt sportief rijden zoals ik met de Alfa gewend was kun je wel vergeten want het is een vooral op comfort gerichte auto. In het begin dacht ik dat je een bocht net zo snel kon nemen als met de Alfa,maar het ESP grijpt dan onmiddelijk in. Verder is het een perfecte reisauto met veel accesoires zoals Xenon lampen,VW MFD navigatie en parkeersensors achter.De donkere ruiten achter de B-stijl staat ook goed.Ik laat om de 50.000 km. olie en filters vervangen.(wel 0,5 ltr. per 10000 bijvullen) Geen enkele auto heb ik ooit een kleine of grote beurt laten geven. Ik laat pas iets repareren waneer het kapot gaat en dit bevalt prima. Boven de 140 km/u hoor je wel geruis van de dakrails die overigens ontzettend roesten. Over een jaar denk ik dat ik een nieuw type passat highline met dsg-bak ga kopen want dat is volgens mij een goede aanvulling op het toch al goede comfort van deze auto.

PROBLEMEN

Parkeersensors doen het vaker niet dan wel.
Veel olie verbruik vergeleken met mijn vorige auto.
Slang naar interkooler 2 maal losgeschoten in eerste week na aanschaf(zomervakantie 2004)
Knipperlicht relais begint bij hogere buiten remperatuur(>20 graden)hinderlijk te tikkeren.Nieuw relais bracht helaas geen oplossing.
Speling op slede bijrijdersstoel wat regelmatig storend geluid geeft.
Hulpveren nodig omdat ik gem. 500 km.per week met zware aanhangers rijd ,anders vaak met trekhaak op de grond.
Achter banden(225-45-17) maken al vrij snel roffelend geluid doordat de banden hakkelend afslijten.Al enkele A merken als Michelin,Goodyear en Continental gehad.Nu eindelijk met B- merk Roadstone geen problemen tot nu toe.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.