Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Trendline (2001)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.8 5V Turbo Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Passat bevalt mij uitstekend. Met name de ruimte is geweldig. Werkelijk alles kan erin. Jop, onze mechelse herder heeft achter het bagagescheidingsnet (helaas een optie) een ruime plaats. Met de wintersport hoeven de ski´s niet op het dak maar gewoon door de achterbank in de skizak (helaas ook een optie). Ook tijdens diverse klussen heeft de variant zich ruimschoots bewezen.
Qua comfort heb ik weinig reden tot mopperen. De 1.8 Turbo doet zijn werk erg stil en wind of bandengeluid is nauwelijks hoorbaar. Met name op grote afstanden stap je hierdoor uitgerust uit de auto. Ook de voorstoelen zijn hier debet aan. De sportstoelen van de trendline zitten lekker duits (niet te hard, maar stevig) met prettig lange zittingen en voldoende steun opzij. De achterbank vind ik wat vlak en kort. Ook de climatronic doet zijn werk goed. Nadeel echter is dat de temperatuur per hele graad geregeld wordt. M.i. zijn dit te grote stappen. Dit was bij de A3 beter (halve graad).
De 1.8 Turbo is werkelijk een heerlijke sportieve motor. Je kunt hem heerlijk schakellui rijden door het hoge koppel dat tussem de 1.800 en 4.500 tpm beschikbaar is. Alleen onder die 1.800 tpm zit er weinig fut in. Ook op de Autobahn leer je hem waarderen. Vermogen zat voor tussenijdse acceleraties en in de zwitserse bergen heerlijk veel power voor de steile hellingen. Het verbruik van gemiddeld 1:10/1:11 vind ik redelijk.
De wegligging is mede door het (optionele) sportonderstel goed maar houd wat mij betreft niet over. De A3 is wat dit betreft meer een rijdersauto samenvattend:

+ Heerlijke soepele motor
+ prestaties
+ Gebruiksmogelijkheden,Wat een ruimte!
+ Goede voorstoelen

- Prijzig
- Opties nog prijziger

PROBLEMEN

Helemaal niets (echt niet)

Onderhoudshistorie:

Ongeveer 18.000 km / juni 2002
De eerste servicebeurt was door een foutje van de dealer gratis. Ik bracht de auto na 1 jaar voor een einde garantiekeuring. Abusievelijk gavan ze hem echter een groote beurt. Dankjewel! Er waren geen bijzonderheden.
kosten:€0,00

43.990 km / oktober 2003
De auto geeft zelf aan dat hij een beurt nodig heeft. Buiten de normale onderhoudwerkzaamheden waren er geen bijzondere reparaties.
kosten: €462,92

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.