Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Trendline (1998)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.8 5V Turbo Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf207.000 km
KM-stand laatst239.000 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

oordeel na verkoop

  • 239.000 km

Ik kan niet anders dan zeggen dat het een heerlijke auto was. We gingen verhuizen en daarom moest de Passat helaas wijken voor een kleinere auto.

Hij was voorzien van een paar leuke opties zoals Climatronic, elektrisch pakket en comfort stoelen. Voor een auto uit 1998 was hij best luxe. Ik mistte er wel cruise control in

we hebben er in anderhalf haar ongeveer 32000 km mee gereden. Daarom heeft hij 2 keer een oliebeurtjes gehad. Een homokineet vervangen en een setje winterbanden en zomerbanden met velgen. In het uitlaat spruitstuk bleek een gaatjes te zitten waardoor hij een beetje een slurpend geluid maakt bij vollast acceleratie. Helaas kwam ik daar pas achter nadat hij verkocht was. Het bleek een kwaaltje te zijn van deze motoren. een klein roestplekje en een doffe koplamp waren de uiterlijke minpuntjes.

Het karakter van de motor, een 1.8 20v Turbo, is soepel en sportief. Alleen onder de 2100 tpm kwam ik soms vermogen tekort. Daarna kwam de turbo op stoom en voelde de 150 wel als meer. Door de multilink ophanging aam de voorkant stuurde hij voldoende direct en met een lekker vlezig gevoel. Als je ermee gaat gooien en smijten vertelt het stuur je redelijk goed waar de grens ligt. In een rechte lijn voelt hij erg vertrouwd en zelfs met snelheden boven de 200km/u voelt de auto nog comfortabel. geen trillingen in het stuur of onderstel en je hebt het gevoel dat het ook rustig met 1 hand aan het stuur te doen is

Het verbruik lag gemiddeld op 1: 11.5. Dat is stevig te noemen maar voor een stationwagon met 150pk en een benzinemotor vond ik het prima.

afschrijving heb ik niet gehad. Aangekocht voor €1100,- en verkocht voor €1650,-. Dat was dan wel met een extra set winterbanden erbij die zo goed als nieuw waren.

De Passat heeft me positief verrast. Ik was het afstandelijke en wollige stuurgevoel van Volkswagen gewend. De Passat is direct en stiurt met genoeg gevoel.

Ik rijd nu een Golf MKIV TDI en ik mis alles van de Passat. De degelijkheid, het comfort en het luxegevoel. De volgende wordt een Passat 2.5 TDI

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.