Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Sportline (2003)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Sportline (2003)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.8 5V Turbo Sportline
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst111.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 111.000 km

Dit is mijn 2e Passat. Mijn eerste Passat was een 2.0 85kw basis. Hij verbruikte nogal wat olie (staan deze motoren bekend om) ondanks zijn lage kilometerstand (80000). Na een jaar kwam ik deze tegen en ik was meteen verkocht. Het is een 1.8T Sportline met TipTronic.

Andere zaken die er inmiddels op zitten:
- Andere chip van OC.T, via Pon, de motor levert nu 196pk en 280nm
- VDO Dayton 5000 navigatie
- Sunniboys achter (geen folie)
- RVS beschermstrip op de achterbumper, de standaard folie is niks laat los en wordt smerig.
- RS4 velgen met Conti Sportcontact3 banden 225/45/17
- Wat aanpassingen met VAG.COM gedaan. Hoorn signaal bij alsuiten. Anti Carjack aangezet, auto gaat op slot boven 20km/h en weer open bij sleutel eruit. MFD op Japans gezet, benzineverbruik is nu 1 op ... ipv liter per 100km. Tiptronic vastgezet in Sportstand.

Problemen:
Tot nu toe op technisch gebied niets (houden zo). Het enige wat me wel irriteert is dat er roest zit bij de steunpootjes van de dakrails. Bekend probleem bij de Passat met chromen dakrails. Aanspraak maken op de garantie gaat niet (schande Pon) omdat dit gezien wordt als een accessoire?? Blijft een vreemde zaak. Laat het dak binnenkort maar een keer overspuiten.
In juli gaat die voor een kleine beurt naar de garage. Vorig jaar zijn alle riemen, spanrollen en waterpomp vervangen. Dus dit wordt een kleine beurt. En geen longlife beurt!!
Bij deze beurt laat ik een groter oliefilter monteren zodat er een halve liter meer in het blok kan. De 1.8T zijn goede en fijne motoren maar staan wel bekend om het sludge probleem. Hierdoor raakt de zeef en aanvoerslangen naar de turbo nog wel eens verstopt wat resulteert in een waarschuwing van te lage oliedruk. Zeker bij motoren die altijd Longlife rijden schijnt dit voor te komen. Check de binnenkant van je olievuldop maar eens op zwarte koek. Ook de dumpvalve laat ik vervangen door een van een Audi TT 225pk. De standaard DV is van plastic en die willen nog wel eens scheuren (zeker als je een andere chip erop zet). Die van de Audi is van ijzer. Voor de rest ben ik heel tevreden over de auto en wil ik er zeker nog een tijd in rijden.
Na de beurt geef ik een update.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.