Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Turbo Comfortline (2002)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.8 5V Turbo Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf53.700 km
KM-stand laatst89.000 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 89.000 km

Via een dealer deze occasion aangeschaft tegen een redelijke prijs. Auto is compleet met oa. climate control, cruisecontrol, regensensor,ABS/ESP en bagagenet.
Wennen is de cruise control die qua bediening minder vanzelfsprekend en compleet is dan bij Renault. Renault geeft bijv. digitaal de ingestelde snelheid weer, wat handig is bij trajectcontroles (naald staat altijd iets verder dan digitale aanduiding).
Een Clio vergelijken met een Passat is verder niet reeel.

Heerlijk veel ruimte voor passagiers en bagage, soepele bediening en veel rijcomfort. Bij lage toeren (tot +/- 2200) is makkelijk op te schakelen zonder dat er gerommel uit het vooronder komt. Bij behoefte aan extra versnelling pakt de turbo het goed op en krijg je een goede zet in je rug.
Zitpositie is goed in te stellen, stoelen en stuur kunnen vele kanten op. De armleuning krijg ik echter niet lekker afgesteld. Prettig is de betere ruimte rond de pedalen, maat 45/46 zit nu niet klem.

Zo dat was het voor de Passat. Fijne auto zonder problemen, 2 keer een bobine accepteer je zo na al die Renault-ervaringen. De auto is ingeruild bij de aanschaf van een Citroen C4 Picasso.

PROBLEMEN

  • 89.000 km

Eigenlijk geen. Speaker in linker voorportier wil wel eens uit vallen, na een klein klopje doet hij het weer. Dealer moet er maar eens naar kijken op een later moment.

bobine 2 keer kapot, de eerste keer binnen een uurtje klaar. De tweede keer was minder prettig: 4 dagen bij de garage want ze hadden het er zo druk met winterbanden (!).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.