Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst170.000 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen na 15.000 km

  • 15.000 km

Zo na een paar maanden ervaring maar eens een review.

Komende van een 2012 Passat Variant 1.4 TSI DSG kan ik wel zeggen dat dit een veel betere auto is op alle gebieden. Het is een zeer comfortabele auto met verschrikkelijk veel ruimte voor de inzittenden en een grote bagage ruimte. Prachtige interieur met alcantara en de mooie LED strips in de deuren. mijn auto is voorzien van een panorama dak wat ik persoonlijk zeer prettig vind overdag.

Ik heb er nu 15.000 km mee gereden en helemaal nog geen gekke dingen meegemaakt. In het dagelijkse leven kan ik de auto op meerdere plekken opladen en ik heb nu een gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 20 op de totale looptijd. er zijn weken bij dat ik 1 op 80 haal maar ook weken van 1 op 18. mijn vorige auto haalde een gemiddeld verbruik van 1 op 13 dus ik ben dik tevreden.

Het rijden:

Wat een heerlijke auto. Elektrisch rijden vind ik heerlijk qua stilte (afhankelijk van de temperatuur en afstand haal ik afstanden van 25 tot 40 kilometer waarbij ik moet opmerken dan de verwarming in de winter ruim 9 km actieradius kost) in de hybride stand rijd ik het meest en vind het voor Nederland een prima oplossing. het GTE knopje gebruik ik af en toe en heb dan meteen een compleet andere auto onder mn billen. De auto hangt dan echt aan het gas en gaat er vandoor alsof het een V8 is (geholpen door de elektromotor en speaker ;) )

Door Duitsland heen richting de wintersport heb ik echt genoten van de GTE stand van de auto. Snelheden tussen de 160 en 210 km/h zijn geen enkel probleem ( de auto versnelt nog duidelijk boven de 200 km/h) en de nachtelijke terugrit was dan ook een prachtige. Minpuntje waren wel de tankbeurten om de 500 km (gemiddeld verbruik was 1 op 10,2 door duitsland) maar dat komt natuurlijk door de hoge snelheden en de redelijke kleine tank van ik denk 55 ltr.

LED koplampen zijn in het donkere Duitsland en Oostenrijk echt een enorm pluspunt! wat een licht!

minpunten van de auto:

- De kofferbak iets kleiner is dan mijn vorige passat maar dat wist ik van te voren.
- De gebrekkige app voor het voorverwarmen van de auto die vaak niet werkt.
- Het gevoel in het stuur was bij mijn vorige auto wat beter... ik heb het idee dat ik veel moet corrigeren op de snelweg.

Kleine onderhoudsbeurt

  • 16.000 km

Groot was de verassing dat er om de 15.000 km een onderhoudsbeurt wordt uitgevoerd... bij navraag is dit ivm de hoge belasting van het motorblok bij een GTE

35.000 km verder

  • 35.000 km

Inmiddels is de teller de 35.000 km gepasseerd. Ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn over de auto. De auto heeft zich echt bewezen als een comfortabele en snelle reis auto.

Eigenlijk heb ik helemaal niets te zeuren en dat voelt best raar ;). (of het moet de waardeloze VW app zijn maar daar kan de auto niets aan doen)


Gemiddeld verbruik over de looptijd is nu 1 op 19.

Probleemloze auto

  • 49.000 km

inmiddels 49.000 km achter de kiezen welke zijn voorbij gevolgen. WAT EEN FANTASTISCHE AUTO!.

Ik heb verder vrij weinig te melden... er gaat niets kapot, ik heb geen storingen en zit elke dag te genieten van de GTE.

gemiddeld verbruik over de afgelopen 49.000 km is 1 op 20

86.000 probleemloze kilometers

  • 86.000 km

Een korte toevoeging. inmiddels de 86.000 km gepasseerd. nog steeds een probleemloze auto. heb een paar maanden terug een update gehad aan de auto waardoor de auto nu merkbaar anders reageerd in de GTE stand. Vooral bij optrekken is de auto nu nerveuzer geworden.

heerlijke auto

inmiddels 140000 km gereden

  • 141.000 km

Inmiddels ruim 140.000 km gereden. De auto is nog steeds probleemloos.


Als de bijtellingsregels anders waren geweest (bijvoorbeeld 14% na 5 jaar en niet 22%) had ik de auto nog wel 5 jaar willen rijden.

aan al het goede komt een eind.

  • 170.000 km

Helaas zit de auto op het einde van z'n looptijd en neem ik afscheid van mijn beste auto tot nu toe. Een enorme fijne gezinsauto, ruim, snel en comfortabel.

in de afgelopen 5 jaar zijn alleen de spiegelhuizen vervangen (klapte niet meer in/uit) verder is de auto probleemloos geweest. Ik vind het ook oprecht jammer dat de auto naar 25% bijtelling gaat, anders had ik de auto wel gehouden.

Het accupakket heeft voor zover ik kan beoordelen ook weinig " slijtage" gehad. Ik kan nog steeds elektrisch 40 km rijden op de snelweg als ik 100 km/h rijd (net als toen de auto nieuw was).

wat mij betreft is de GTE techniek van VW uitstekend.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.